Mitt läsår del 2

Books, Lisa Rekommenderar / Permalink / 0
Nu ska jag fortätta berätta om det jag har läst i år och idag tänkte jag berätta om de serier som jag har avlsutat i år :) 
 
Den serien som jag avslutade först i år var såklart 50 shades serien. Den började jag läsa någon gång i februari? och det tog mig ungefär 1 vecka innan jag hade läst färdigt alla tre böckerna. Jag tyckte serien var så sjukt bra så jag kunde som vanligt inte sluta läsa. Fastnar jag i något så fastnar jag i något heheh :P 
50 shades är iaf en triologi och den boken som jag gillade bäst i serien var nog bok 3. Då ver det inte lika mkt snusk som det var i de tidigare böckerna utan den handlade mer om deras kärlek. Sen så var det så klart snusk också ;) 
Helt klart värd att läsa för dom som inte har gjort det. Serien får ett betyg på 5 av 5 från mig!
 
 
Nästa serie som jag avslutade handlade om Vargarna från Mercy falls. Det är också en triologi med böckerna frost, feber och för evigt. De första två läste jag under 2012 tror jag och det tog mig ett par månader innan jag köpte den sista boken och kunde läsa den. men det gjorde jag i våras någon gång iaf. Jag läste den sista utan att läsa om de tidigare och det var sjukt dumt eftersom jag inte kom ihåg mkt av det som hänt tidigare. Dock var slutat sjuukt bra, men som sagt det var svårt då jag inte läste om de andra innan.
Så har ni inte läst För evigt än så kan jag starkt rekommendera att läsa om frost och feber först. Men trotts det så har kärleken i den här triologin verkligen fångat mig och därför kommer serien att få ett betyg på 4,5 av 5 hos mig
 
 
 
Den tredje serien som jag avslutade i år var serien Starcrossed. Den här serien har blivit en av mina absoluta favoriter genom åren ( tillsammans med the hungergames, Vampire academy och Divergent). I alla fall så är detta en serie som handlar om grekiska halvgudar typ. En jätte bra serie och när den sista boken kom ut i april så läste jag faktiskt om dom andra innan jag läste den tredje, som heter Nemesis, och trotts detta gick det på 1 helg. Som sagt det här är en serie som man verkligen fastnar i och när det gällar alla de här böckerna, (på svenska) Helena, Hades och Nemesis, så måste jag säga att ingen av dom går att lägga ifrån sig när man väl har börjat läsa. 
Den här serien får ett betyg på 5 av 5 och jag kan start rekommendera att läsa den här triologin om ni inte redan gjort det. 
 
 
 
Sen så har jag också läst en svensk bokserie där alla böcker egentligen är fristående men dom är i en serie då böckerna handlar om samma slott fast under olika århundraden. Böckerna är lite handlar om hur det var då och de handlar om hur två personer blir förälskade kanske mot sin vilja. Jätta bra böcker! De heter (i ordning) Överenskommelser, Betvingade och De skandalösa. Böckerna får ett betyg på 3,5 av 5!
 
 
 
Den femte serien som jag har avslutat i år är Divergent serien. Jag började på den första boken i sommras och den var så sjuukt bra att jag plöjde nummer två direkt, Insurgent,  tyvärr fick jag dock vänta på den tredje, Allegiant, som kom ut den 22:e oktober. Vilket slut serien fick då! Det var ett bra slut, sorgligt men bra. Så nu är tyvärr den här triologin också över :( Sad face! 
Sjukt bra serie som sagt och en av mina favoriter och den får ett betyg på 4,5 av 5. Eftersom att den slutade så sorgligt som den gjorde får den inte högre, men nu ska jag inte säga för mkt utan  läs den !
 
 
 
 
Den näst sista serien som jag avslutat i år är Firelight serien av Sophie Jordan. Den handlar om drakar och hur de försöka överleva i människornas värld trotts att de blir jagade för sitt skinn och kan förklä sig som människor. Lite halv dålig beskrivning kanske men det är en bra serie. Jag tyckte nog att första boken inte var jätte bra men bok två och tre var riktigt bra och spännande och den hade verkligen att bra avslut. En helt klart läsvärd serie om man gillar vanliga tonårsdrama på övernaturliga nivåer hehhe ;)
Serien Firelight, Vanish och Hidden får ett betyg på 3,5 av 5 från mig.
 
 
 
Den sista serien som jag har avslutat i år är Serien om Engelsfors skriven av Mats Strandbrg och Sara Bergmark Elfgren. Det är böckerna Cirkeln, Eld och Nyckeln. Serien handlar om unga häxor som har blivit utvalda till att rädda världen. Jätte bra svensk triologi som jag verkligen verkligen tycker om i alla fall för att vara en svensk serie. Jag kan starkt rekommendera dom och triologin får ett betyg på 5 av 5 från mig. 
  
(bilden är på sista boken)
 
 
Det här är dom serierna osm jag har avslutat i år. Det känns ganska tråkigt att en hel del av dessa nu är slut men jag får väll helt enkelt läsa dom igen när jag känner att jag saknar karaktärerna för mkt ;) 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top