Omslag

Books / Permalink / 0
Det var länge sedan jag la upp något om omslag. Så nu har jag funderat på vilka omslag jag gillar. Det är ju sjukt svårt att välja ett tema men nu ska jag ta Vampyrböcker. Jag skulle nog vilja ha med Vmapire academy men jag tycker tyvärr inte att varken dom engelska eller svenska omslagen för dom böckerna är speciellt snygga så dom kommer inte vara med i min lista. Men här har ni iaf mina favorit omslag för vampyrböcker. :) 
 
 
 
5.Glashuset
Morganville Vampyrernas omslag är så dystra och mystiska vilket jag verkligen gillar. Bruden har dessutom supersnygg och glansigt hår ;) 
 
 
4. The Immortal Rules
Jag är ju ganska kär i omslag med ansikten på så den här gillar jag ju skarpt. En tjej som gråter blodtårar, kan ju int vara något annat än en sjukt bra vampyrbok. (har dock inte läst den än) :P
 
 
3.Blue Bloods
Sjukt snyggt omslag och som för en gångs skulle är vädligt tydligt att det är en vampyrbok (annars brukar jag fastna fördom där inte är tydligt att det är en vampyr bok). Dessutom tycker jag att omslaget är ganska klassiskt och väldigt stilrent . Det är också den boken som mina ögon fastnar på först när jag tittar på min bokhylla!
 
 
2. The Coldest girl in Coldtown
Jag vet inte egentligen helt hundra varför det här omslaget tilltalar mig men det är nog mycket för att det är ett så simpelt omslag. En enkel handled som visar vart vampyrerna vill bit, and I like it ;) 
 
 
1.A shade of Vampire
Det här omslaget är det på en vampyrbok som jag gillar mest förmodligen för att jag tyckte boken var så sjukt bra men också för att omslaget är så mörkt och grått och visar att den handlar om mörka saker, samtidigt som den har ett rött inslag som för mig visar det där med blod. Helt klart mitt favorit-vanpyr-omslag även fast det kanske inte är jättetydligt att det är en vampyrbok!
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top