Glashuset

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst ut Glashuset have Rachel Caine och här har ni bokens handling:
 
College freshman Claire Danvers has had enough of her nightmarish dorm situation. When Claire heads off-campus, the imposing old house where she finds a room may not be much better. Her new roommates don't show many signs of life, but they'll have Claire's back when the town's deepest secrets come crawling out, hungry for fresh blood. Will she be able to face the town's terror or will she drown like everyone else?
 

Väldigt bra Vampyrbok måste jag säga, där vampyrerna lever upp till standarden för hur dom fungerar (alltså inga konstigheter eller udda saker). Men i Morganville fungerar det så att det är vampyrerna som styr vilket gör att boken skiljer sig lite från dom andra Vampyrböckerna jag har läst. Oftast är det ju vi människor som lär oss leva med eller försöker bekämpa vampyrerna. 
Jag tycker i alla fall att boken hade en bra handling och att den var fänglsande ända från början. 
 
Claire är en sjukt smart 16åring och hennes hjärna hjälper henne och hennes vänner genom flera dumma situationer. Sen så gillar jag Shane, lite dryg och en riktig retsticka som faktiskt är där när det värkligen gäller. Jag gillar så klart Eve och Michael också men Shane blev definitivt min favorit i den här boken. Jag gillar hur boken är skriven och är verkligen facinerad över hur någon kan komma upp med så många olika psykopater i en och samma bok? sjukt bra gjort!
 
Spännande som tusan slutade Glashuset också så nu måste jag leta reda på nästa i serien (döda flickors dans) för jag kommer helt klart fortsätta läsa om lilla Claire! Boken som var riktigt bra får därför ett betyg på 4 av 5 :) 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top