Mockingjay

Film / Permalink / 0
Ja känner att jag bara måste skriva en kommentar om den nya Mockingjay filmen jag såg i helgen.
 
J. Lawrence är tillsammans med J. Hutcherson mina två absoluta favoritskådisar i min egen ålder. På intervjuer så verkar båda så underbart genuina och roliga och jag bara älskar dessa två framför kameran!
 
Och filmen var fruktansvärt bra. The Hungergames-film-serien är ju mina absoluta favorit filmer ever och den här var precis lika bra. Det var jobbigt att se Peeta i hans jobbiga scener där han inte riktigt är sig själv och man blir mer heartbroke över Katniss deppiga sinesstämning än vad jag kände i boken. Då blev jag liksom mer förbannad. Sen så tycker jag faktiskt att det var bra att Effie fick en rol i denna film också. Det gjorde att den tunga stämningen sm var i filmen lättade ett par gånger och jag gillar ju Effie i allmänhet ;)
 
Jag har dessutom lyssnat på The Hangingtree, som Jennifer Lawrence sjunger, på Spotify i två dagar, snacka om att jag älskar den och att den sätter sig på huvudet! Det är faktiskt väldigt bra musik som soundtrack till dessa filmer! :)
 
 Men allt som allt så var filmen riktigt bra och enligt mig väldigt true gentemot boken! Riktigt coola actionscener också ;)
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top