Harry Potter

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag läste under mars den underbara J.K. Rowlings Harry Potter och Fenixorden.
 
Jag hade glömt hur lång denna bok var och hur mycket olika saker som hela tiden hinner hända. Jag älskar verkligen dessa böker och när man läser dom nu igen (det är nog första gången på 2 år) Så känns det som att man åter igen är tonåring och bara vill försvinna in i denna underbara trollkarls värld.
 
Det som jag tycker är bäst i denna bok är såklart Harrys DA klubb där han tränar dom andra i försvar mot svartkonster. Sen så älskar jag även tvillingarna Weasley, vem gör inte det? Men dom är så sjuk underbart roliga i denna bok. Min favorit del med dom är såklart när dom plågar Umbridge, det gör halva boken för mig.
 
I denna bok finns dessutom en av mina favorit kommentarer genom Harry Potter tiderna. Det är Hermione som skriver om Ron och det är denna kommentar:
“Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn't mean we all have.”
Denna kommentar är efter att Harry kysst Cho och Ron inte fattar hur Cho känner. Snacka om att Ron kan vara sjukt roligt trög och förtjänar denna kommentar från Hermione. Jag skrattar alltid lika mycket varje gång jag läser den!
 
Trotts att jag älskar Harry Potter så är inte denna bok min favorit men det är helt klart den näst bästa i serien enligt mig.
Som alltid när jag läser Harry Potter är jag Euforisk efteråt vilket såklart gör att boken får 5 av 5!
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top