Ruins And Rising

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag alltså läst ut den sista boken i Grisha triologin som är skriven av Leigh Bardugo. (Shadow and Bone)
 
Ni får ingen plot då jag inte vill spoila detta för någon ;)
 
Jag måste säga att jag efter att jag läste Siege and Storm längtade lite smått efter att plocka upp denna. Siege and Storm slutar ju så  sjukt spännande! Men jag måste säga att jag blev ändå lite besviken. Jag tycker att Ruins and Rising började lite segt. Den kunde haft världens tempo med tanke på förra boken, men det hade den inte.
Dock så byggde den ju upp mitt sug efter att läsa mer så mot slutet ville jag absolut ha mer!
 
Jag vet inte vad jag ska säga riktigt om denna bok? Jag är lite besviken på den för att jag tycker inte att den kommer upp i samma nivå som dom två tidigare böckerna. Dessutom så känns det nästan som att pressen till att göra ett bra slut lite lyser igenom.
 
Slutet var riktigt bra! Men vägen fram dit kunde definitivt vara bättre! Jag gillar Alina och i denna bok sätter hon äntligen ner foten och beter sig som den "drottning" folk vill att hon ska vara och vägrar gå någon annans väg vilket jag älskar att hon gör! Hon har varit lite väl medgörlig i dom tidigare böckerna.
 
Jag kan starkt rekommendera er att läsa denna serie! Sjukt bra serie och jag älskar den ryska kopplingen och kännslan över denna serie. Sista boken må vara den sämsta i serien, men den är fortfarande bra och den ger ett värdigt slut på serien! Leigh Bardugo ska komma ut med ytterligare en bok i samma värld som denna serie (alltså inte som del av serien) som heter Six of Crows. Den ska jag helt klart hålla utkik efter!
 
Jag har dessutom passat på att läsa extranovellerna samtidigt som denna bok nämligen The witch of duva #0.5
The too-clever fox #2.5 och The Knife #2.6 . Intressanta bitar av historier från böckerna helt klart! :)
 
Jag tycker boken ändå är värd 4 av 5 stjärnor och jag ska helt klart läsa om denna serie om några år! :) 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top