Silver Shadows

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 1
Åh herre gud alltså. Nu har jag läst ut Silver Shadows som är bok 5 av 6 i Bloodlines serien av Richelle Mead. 
Jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen? Nästa bok kom ut den 10e februari vilket betyder att jag läste ut den här boken för flera dagar sedan (den 7e februari och jag bara väntar på att den ska dyka upp i min brevlåda. Jag vill ha The Ruby Circle nu! Men jag får väll roa mig med annat så länge..
 
I alla fall Silver Shadows var så sjukt bra. Det hände en jäkla massa hemskheter för både Adrian och Sidney innan det sedan hände en del bra saker innan paniken vaknade till liv igen. Jag vill så gärna bara skriva ut allting och spoila en jävla massa saker. Men för er läsares skull ska jag inte göra det.
 
Jag älskar Adrian, för att i den här boken kämpar han för det han vill mer än någonsin tidigare och han är starkare psykisgt än vad jag någonsin tidigare trott att han kunde vara. I början av boken var han lite väääl deppig men det var helt underbart att få läsa hans kapitel när han tog sig ur det. 
 
Jag älskar att Sidney är så stark och samtidigt ( nu mer) törs lita på att andra också kan göra rätt saker och att hon inte måste styra allt precis hela tiden. OCH jag älskar deras kärlek, och för er som också gör det kan jag säga att den tar riktigt fart i denna bok!
 
Någonting jag skanade dock var Jill och "gänget" dom hade inte alls lika stor del i denna bok som i dom tidigare. Jill och Eddie är nog mina två favorit-bi-karaktärer i dessa böcker. Sen så kan ju angeline vara ganska rolig också ;) Men någonting som jag tyckte var kul var ju såklart att få träffa Lissa, Dimitri och Rose igen! Det gör mig glad att någon från Vampire Academy böckerna dyker upp iaf ett par sidor i dessa böcker :)
 
Jag vill inte förstöra den här boken helt så därför säger jag att ni som tidigare läst Vampire Academy och tror att detta bara förmodligen är en dålig spinn-off serie kan slänga er i väggen. Dom här böckerna är lika spännande och actionfyllda som ALLA Richelle Meads böcker verkar vara.
Den här är fyllt med action och händelser så att det känns som att min hjärna ska sprängas... Och sen är den ju fylld med en massa kärlek såklart ;) Och vampyrer och vem gillar inte det? ;) 
Rysligt bra bok detta och jag vill bara veta vad som ska hända med Adrian och Sidney nu. Men tyvärr får det vänta tills nästa bok trillar ner i min brevlåda och tills dess ska jag läsa Siege and Storm av Leigh Bardugo. 
 
Boken är nog min favorit hittils i serien och får ju så klart därför 5 av 5 i betyg pga all action och spänning och alla dom underbara kännslorna Adiran och Sidney får mig att känna. 
 
Nu ska jag gå och kolla brevlådan så att det inte ligger en rosa bok där i ;) Tjena mors!
 
 
#1 - - Elina:

Jag har bara läst första boken i serien men har tvån att trean hemma, måste verkligen komma igång med den här serien!

Svar: Första och andra boken var inte lika fängslande som VA eller dom andra böckerna i denna serie. Så läs The Indigo spell så är du fast sen ! ;)
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top