The Lost Hero

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst The Lost Hero som är första boken i serien Heroes of Olympus skriven av Rick Riordan. Se Handling nedan:
 
 
Jason has a problem.
He doesn’t remember anything before waking up in a bus full of kids on a field trip. Apparently he has a girlfriend named Piper, and a best friend named Leo. They’re all students at a boarding school for “bad kids.” What did Jason do to end up here? And where is here, exactly?

Piper has a secret.
Her father has been missing for three days, ever since she had that terrifying nightmare about his being in trouble. Piper doesn’t understand her dream, or why her boyfriend suddenly doesn’t recognize her. When a freak storm hits during the school trip, unleashing strange creatures and whisking her, Jason, and Leo away to someplace called Camp Half-Blood, she has a feeling she’s going to find out.

Leo has a way with tools.
When he sees his cabin at Camp Half-Blood, filled with power tools and machine parts, he feels right at home. But there’s weird stuff, too—like the curse everyone keeps talking about, and some camper who;s gone missing. Weirdest of all, his bunkmates insist that each of them—including Leo—is related to a god. Does this have anything to do with Jason's amnesia, or the fact that Leo keeps seeing ghosts?
 
 
 
 
Jag är så glad att äntligen få vara tillbaka i Percy Jacksons värld (även fast det inte är honom man får följa).
Älskar denna mytologiska värld som Rick Riordan så snyggt bygger upp och alltid när jag läser hans böcker så är jag fast efter första sidan!
 
Jag gillar den nya vinkel som Camp-Halfblood får (ni förstår om ni läser boken) vilket gör att vi nu får chans att lära oss mer! Det är en av dom stora bitarna jag gillar med Rick Riordans böcker, man lär sig alltid något nytt om mytologi samtidigt som det är en riktigt bra bok!
Nu när jag väl har börjat med denna och när jag vet hur mkt jag älskar Percy Jackson serien så inser jag att jag förmodligen kommer plöja denna serie nu och Jag ger mig nog på nr 2 ganska snart! :)
 
Jag vill inte avslöja för mkt och detta (en del saker är ju uppföljare till Percy Jackson serien) Men jag kan starkt rekommendera er som läst den att även läsa denna serie, den ser ut att kunna bli RIKTIGT intressant!
The Lost Hero var riktigt bra och den får ett betyg på 4,5 av 5!
Måste ju lämna några 5or till resten av serien ;)
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top