The Power of Six

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst ut bok nr 2 i serien om Lorien och John (number four) skriven av Pittacus Lore.
(ni får ingen handling eftersom att det finns risk för spoilers)
 
I denna bok är John, Sam och six på flykt från Polisen misstänkta för terrordåd samtidigt som dom letar efter andra Lorier och gömmer sig för Mogadoriens.
 
Denna bok är väldigt actionfylld (såklart) och sen så får man dessutom börja följa nummer sju som i denna bok har egna kapitel. Det tycker jag är lite extra intressant, att man får en chans att uppleva fler av dessas "uppväxt" och "Legacies".
 
Jag gillar nästan alla karaktärerna i denna bok. Det ända jag verkligen stör mig på är att John kan vara så fruktansvärt blåögd och inpulsiv. Fast killen har ju ett gott hjärta.
 
Jag älskar farten och actionen och tycker storyn om Lorien som är i denna bok är helt underbar. Jag har verkligen fastnat för denna serie och tänker plöja allt jag bara kan ;)
Jag kan nästan inte förstå att jag inte läst dessa tidigare :P Hehe
 
Det blir en tunn recension eftersom jag inte har mer tid just nu. Men jag kan starkt rekommendera dessa böcker för er som gillar iden med Aliens på jorden som lever som människor! :D
 
Boken får iaf ett betyg på 4 av 5!
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top