Son of Neptune

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu fortsatt på serien Heroes of Olympus med bok två Son of Neptune och äntligen är Percy Jackson tillbaka. Jag saknade honom i förra boken men som sagt He's Back! :) Tillsammans med Haxel och Frank ger han sig ut för att rädda "the other camp".
 
(Ni får ingen handling då detta kan spoila)
 
Jag älskar verkligen Rick Riordans böcker. Och i denna får man en ännu bättre bild av hur svårt blandningen av Rommersk och grekisk stil kanske inte passar. Och jag förväntar mig att bok 3 kommer visa detta ännu mer. Men boken är spännande och som alltid när Percy Jackson är med så blir det händelserikt och en stor blandning på seriöst och humoristiskt. 
 
Åter igen så gillar jag hur man inte bara får följa en karaktär i denna bok utan man får ta del av Percy, Hazels och Franks tankar. 
 
Jag måste faktiskt erkänna att jag har alltid undrat lite hur en spin-off serie som denna kan vara bra men nu efter denna bok måste jag säga att jag verkligen är helt övertygad och sjukt nöjd att jag får en chans till denna serie också. 
 
Jag älskar verkligen denna serie men jag vill samtidigt inte säga för mkt för att förstöra för läsare som ännu inte börjat på denna. Som alltid är böckerna lättlästa och roliga och passar 12åringar lika mkt som vuxna. Så jag kan starkt rekommendera den och denna bok får ett betyg på 4,5 av mig!
 
 
 
 
Efter denna bok läste jag dessutom The Demigod Files. Den innehåller lite intervjuer med Percy och Annabeth och lite annat folk från Camp Half-Blood och även tre extra stories som var väldigt intressanta och roliga att läsa. Jag kan dock (för er som läst Percy Jacksonserien och nu ska börja på Heroes of Olympus) rekommendera att ni ska läsa denna innan då någon/några av extranovellerna ger er lite information om saker/platser som kommer i nästa serie :)
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top