The Murder Complex

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst boken The Murder Complex som är skriven av Lindsay Cummings. För er som inte vet vad boken handlar om så har ni den här:
 
An action-packed, blood-soaked, futuristic debut thriller set in a world where the murder rate is higher than the birthrate. For fans of Moira Young’s Dust Lands series, La Femme Nikita, and the movie Hanna.

Meadow Woodson, a fifteen-year-old girl who has been trained by her father to fight, to kill, and to survive in any situation, lives with her family on a houseboat in Florida. The state is controlled by The Murder Complex, an organization that tracks the population with precision.

The plot starts to thicken when Meadow meets Zephyr James, who is—although he doesn’t know it—one of the MC’s programmed assassins. Is their meeting a coincidence? Destiny? Or part of a terrifying strategy? And will Zephyr keep Meadow from discovering the haunting truth about her family?

Action-packed, blood-soaked, and chilling, this is a dark and compelling debut novel by Lindsay Cummings.
  
 
 
 
Åter igen en bok som jag har svårt att bestämma en åsikt om. Den här var rå, actionfylld men samtidigt ganska weird. Jag tycker också att delar av boken är skriven lite konstigt. Det hände flera gånger att jag fick läsa om den senaste meningen för att försöka förstå vad hon mena?
 
Sen så gillar jag huvudkaraktären som är en tuff tjej som kämpar för sin familj. Hon är ibland rå fast med all rätt. Detta är en värld där fler dör än föds så det är kanske inte så konstigt. Hon är verkligen familjekär den här bruden och gör allt för att hennes syster och bror ska må bra.
Sen så får man också följa en kille så att man får se lite av den andra sidan av det hela. (läs boken så förstår du)
 
Den här boken var dock riktigt spännande och jag hade ibland svårt att sluta läsa! :) Jag tycker också att slutet är lite knasigt så hade jag inte vetat att det fanns en tvåa hade jag liksom bara sagt whaaaaat?
 
Hoppas som sagt på att bok två kanske gör mig mer nöjd med storyn och ger mig ett bra slut :)
Boken var ändå helt klart läsvärd och jag kan absolut rekommendera denna till den som inte är klem-magad ;)
Boken är i alla fall värld ett betyg på 3 av 5 :)
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top