World After / End of Days

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Under sommaren så började jag på World after och tänkte läsa fördig serien Penryn and the end of Days av Susann Ee. 
 
(Ni får ingen handling då det är risk för spoiler för bok 1)
 
Jag älskade bok 1, Angelfall, och Penryn som man fick följa i den. Så jag kunde ju inte vänta för länge med att ge mig på World After och när jag väl hade läst ut den så stog ju End of Days i min hylla så jag hoppade direkt på den.
Så under sommarn fick jag alltså ghela denna serie läst och jag älskade serien!
 
Böckerna var väldigt lättlästa och det gick snabbt framåt. Det händer väldigt mycket och hela tiden men trotts det så känns det inte som att det blir för mycket. För mellan allt detta får författaren in sådan info som behövs för att beskriva en värld som gått under. 
 
Jag älskar det här med att trotts att änglar invaderar världen så börjar en ängel och en människa jobba ihop. Vilket är det som för del hela framåt. Jag gillar också Penryn som person, hon kämpar verkligen för allt som är rätt ovsett om det länar sig för henne eller inte. Denna serie får man ju se en hel del karaktärer som bara kämpar för sig själva och jag kan tänka mig att det är så en del kommer att bete sig när välrden går under. 
 
Som sagt, väldigt fängslande böcker och riktigt bra handling. Helt klart en av dom bättre Sci-Fi serierna jag läst!
 
World after var sjukt bra och jag fastnade från första sekunden och i End of Days flöt allt bara på som att det inte var något hopp mellan dessa böcker. 
 
Så därför får dessa böcker (både World After och End of Days) Ett betyg på 5!!!! :D Alltså mitt maxbetyg :D Detta kommer också bli betyget som jag ger för hela serien i sin helt helt. 
Jag älskar verkligen denna serie och jag vet med mig att jag kommer vilja läsa om denna typ nästa sommar ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top