The One

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag tokläst The One i ett dygn och jag kan inte fatta att det är slut nu... Kiera Cass är en helt otrolig författare som har fått ihop The Selection serien1
Här har ni handlingen som kanske innehåller spoilers från dom tidigare böckerna:
 
The Selection changed America Singer's life in ways she never could have imagined. Since she entered the competition to become the next princess of Illéa, America has struggled with her feelings for her first love, Aspen—and her growing attraction to Prince Maxon. Now she's made her choice . . . and she's prepared to fight for the future she wants.
 

Så nu är dom alltså bara fyra brudar kvar. Som vanligt så är det mycket rävspel, iaf i början. Genom den här bokens gång inser dom tjejerna som är kvar att dom inte tävlar så mycket som att det faktiskt är Maxon som väljer vilket gör att man i den här boken äntligen får se tjejerna som vänner. Och jag kan säga att jag gillar det jag ser, för en av dom få sakerna som stört mig i den här serien är just rivaliteten menllan tjejerna.
Sen så måste jag också säga att jag helt plötsligt älskar Celeste men ni får själva läsa er till varför! ;)
 
Sen i den hör boken får Rebellerna och skillnaden mellan rebellägren en större del och man får mer förståelse iaf för the Northerners. Sen så dyker det upp många som man kan inte trodde var rebeller. Så det här är liksom en ny intressant sida som man inte fått en så stor inblick i förut, som nu har en större del i storyn. Intressant intressant! ;)
 
Och sen är det ju det där med America och Maxon.. Åhh herregud vilka heta kännslor som virvlar i luften i denna boken och så mycket som dom båda vill säga men verkar bli osagt. Det finns något mellan dessa två människor som det ibland känns som att man kan ta på. En bomb som när som hellst ska explodera och man vill nästan att den ska explodera ;) 
 
Den här serien har jag älskat från den första sidan jag läste och nu är det så sorgligt att jag nu har läst den sista (förutom en ny kommande extra novell som heter the Queen). Men den här boken var sjukt bra och en riktigt bra avlsutning på en kanon historia. Men sen finns det kanske några saker som Kiera Cass lämnar öppet där i slutet så har vi tur kanske det kommer något mer! Det skulle göra mig så lycklig. För det här är en kärlekshistoria jag älskat och uppskattat hela vägen, både storyn och karaktärerna. Jag känner mig lite chokad men också ledsen att det är slut nu. Men jag har ju böckerna kvar så jag kan ju alltid läsa dom igen ;)
 
Ni hör ju hur mycket jag gillar boken och förstår kanske därför att betyget blir en solklar 5:a! :D
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top