Slända i Bärnsten mini rev

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Efter mycket om och men har jag nu äntligen läst/lyssnat färdigt på Slända i Bärnsten (jag läste första halvan och lyssnade på andra halvan x) av Diana Gabaldon, som är uppföljaren till Outlander. Jag började boken på mon Rhodos resa men tröttnade halvvägs och avslutade den inte för äns nu i Juli.
 
Handlingen får ni ingen för det kan finnas Spoilers :)
 
Början och slutet på boken var lika bra och fänglsande som Outlander, men jag måste ändå säga att dom 200 sidorna i mitten (av nästan 800 sidor) var vääldigt sega. Detta gör ju att den är sjukt svår att fortsätta på.
 
Boken börjar riktigt intressant och inte direkt där Outlander slutar. Så man blir ju intresserad och nyfiken på "vad var det som hände som jag just nu inte läser om?" Så man kommer riktigt snabbt in i storyn bara man är minsta lilla nyfiken.  
Men som alltid är både Jamie och Clair mellan varven riktigt frustrerande och tröga och man skulle helst bara sparka dom på smalbenet. Jag gillar dock hur deras relation utvecklas även fast man mot slutet ser hur det är på väg att baraka iväg åt fel håll på många plan.
Denna handlar om mycket krig och det är mycket resande man får följa med på. Och dessa två personers relationsdrama kan nog underhålla folk i timmtal.
 
Så denna boken var både bra och dålig på många olika plan. Men orkar jag så ska jag fortsätta på serien. Jag kan ju bara inte släppa taget om dessa två ;) Det är ju ändå en underbar kärlekssaga som utspelar sig genom denna serie, trotts alla motgångar och irriterande ögonblick
.
Boken få ett betyg på 3 av 5 :)
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top