The Indigo Spell

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst bok 3 i Bloodlines serien som heter The Indigo Spell och är skriven av den underbare Richelle Mead.
 
Ni får läsa beskrivningen själva på goodreads eller annat ställe för nu kan det ju vara mkt spoilers från tidigare böcker.
 
Jag har alltid tyckt om böckerna i den här serien när jag läst dom, spännande, fängslande och jag älskar verkligen den här världen! Men efter varje bok så har jag inte direkt kännt någont panik i att börja på nästa bok, men det gör jag nu.
Det var lika dant i Vampire Academy serien (som Bloodlines är en spinn-off från) bok 3 eller 4 är den bästa i hela den serien och det tycker jag om denna också. Den här boken hade jag inte så höga förväntningar på men jisses vad panik jag har nu! Riktigt bra bok och äntligen blir det mycket mer av den där förbjudna kärleken som man kännt tendenser till tidigare.
 
Åh jag är helt kär, vad jag älskar denna bok. För äntligen har Sidney börjat skärpa sig och är inte lika hjärntvättad och Adrian börjar visa sitt sanna underbara jag. Jag tyckte han var helt okej i VA serien och i dom första två böckerna i Bloodlines serien men i den här boken växer han verkligen i mina ögon. Man har ju hela tiden sett tendenser till hur underbar han är men i denna bok visar han det och OJ vad jag gillar Adrian :D
 
Och sen slutade boken i en chock, hur ska det gå i nästan? Jag kan verkligen inte vänta denna gång så jag kommer att ta upp The Fiery Heart på direkten! :D
 
Jag älskade den här boken, hög fart, mkt händelser och några underbara tillbakablickar på gamla VA karaktärer. Nu helt plötsligt förstår jag hysterin som varit kring denna serie och tänker hänga på den hysterin jag också :)
Boken var riktigt riktigt bra och får därför ett betyg på 4,5 av 5 från mig :)
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top