The Rise of Nine

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst The Rise of Nine vilket är bok tre i Pittacus Lores serie Lorien Legacies.
 
Jag måste säga att det actionfyllda tempot genom dom två första absolut fortsätter genom större delar i bok tre.
Samtidigt så avslöjas en hel del hemligheter och John tillsammans med sina vänner börjar jobba ihop sig så att fler och fler utav dom är tillsammans och kanske till och med är liite på väg hem till Lorien.
 
Med detta sagt så måste jag dock säga att jag tyckte att denna bok var sämst hittils. Jag kan inte exakt sätta fingret på varför men jag var inte lika fängslad och ibland inte äns sugen på att ta upp boken men gjorde det ändå.
 
Jag gillar fortfarande Pittacus sätt att skriva och världen han har byggt upp (även att han har vävt in sig själv i böckerna) Men trotts det så känns det som att det fattas något.
 
Sen så tycker jag att den VÄLDIGT testosteronfyllda John är lite väll blåögd och ibland dum. Jag börjar tröttna lite på mr huvudkaraktär som ni kanske märker och längtar nu mer till Sixs kapitel (Yes hon har fått egna kapitel i tredje boken! :)
 
Allt som allt så tycker jag ändå att det är en helt okej bok och man villl ju definitivt veta hur detta slutar!
Boken ffår därför att betyg på 2,5 av 5 och jag ska väll ge mig på bok 4 ganska snart :) Sen så är jag nog rädd att det blir ett uppehåll, dels för att jag inte har bok 5 och dels för att bok 6 och 7 inte än kommit ut :(
 
 
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top