Nytt

New Books / Permalink / 0
Jag upptäckte just att det var skitlänge sedan jag la upp lite nya införskaffade böcker. Så det kanske är dags för mig att göra det nu ;)
 
Jag vill också tillägga att just nu när detta inlägg läggs upp (tidsinställt inlägg) Så kommer jag och min sambo vara mitt uppe i flytt och renovering. Så om jag inte lägger upp så mycket spontat eller om mina tidsinställda inlägg tar slut så förstår ni varför.
 
Nu till Böckerna jag köpte i Augusti :)
 
 
The Crown of Embers, The Bitter Kingdom av Rae Carson
Jag måste ju så klart ha uppföljarna till Girl of Fire and Thorns som var sjukt bra! Dessa ska jag kasta mig över så snart jag har tid och möjligthet, alltså så snart som möjligt ;)
 
 
Fire, Bitterblue av Kristin Cashore
Uppföljarna till Graceling. Är inte lika pepp på dessa när jag vet att man inte får följa Katsa i dessa. Men jag ska ändå ge dom ett försök under vintern :) Så sjukt vackra omslag är det också!
 
 
A Great and Terrible Beauty, Rebel Angels av Libba Bray
Har haft den första på svenska jag vet inte hur länge och inte varit sygen på att läsa, men nu när jag har dessa så känner jag mig mer pepp på att läsa, så den första plockas nog upp ganska snart :)
 
 
The Song of Achilles av Madeline Miller
THe Song of Achilles är en Ree-telling/variant av Illiaden av Homer och eftersom jag älskar Grekis mytologi så är denna helt klart något för mig!
 
Dödssynden av Harper Lee
Har faktiskt aldrig läst denna men det ska bli intressant. speciellt eftersom alla Amerikanare läser denna i skolan!
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top