The Girl of Fire And Thorns

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst ut The Girl of Fire And Thorns av Rae Carson, en bok som har stått på min bokhylla ganska länge, så det var helt klart dax att läsa den. För er som inte vet vad den handlar om så har ni handlingen här:
 
Once a century, one person is chosen for greatness.
Elisa is the chosen one.
But she is also the younger of two princesses, the one who has never done anything remarkable. She can't see how she ever will.
Now, on her sixteenth birthday, she has become the secret wife of a handsome and worldly king—a king whose country is in turmoil. A king who needs the chosen one, not a failure of a princess.
And he's not the only one who seeks her. Savage enemies seething with dark magic are hunting her. A daring, determined revolutionary thinks she could be his people's savior. And he looks at her in a way that no man has ever looked at her before. Soon it is not just her life, but her very heart that is at stake.
Elisa could be everything to those who need her most. If the prophecy is fulfilled. If she finds the power deep within herself. If she doesn’t die young.

Most of the chosen do.
 
 
Den här boken fångade verkligen mitt intresse. Elisa som karaktär var annorlunda mot många andra man får läsa om och samtidigt osäker som vilken 16 åring som hellts, och kombon där emellan tilltalade mig väldigt mycket. Älskar verkligen Elisas karaktärsutveckling, i början av boken var hon ett ganska fegt barn med bra tendenser och i slutet av boken var hon en ung och väldigt modig kvinna. I like her!! ;)
 
Den här storyn var verkligen orginel och jag kan inte jämföra boken med någon annan och säga att den påminner om den och den för jag har inte läst något annat liknande.
Och att den var så originel tycker jag var en stor del till att storyn blev så bra.
 
Jag älskar hur författaren bygger upp förväntningarna och får mig att bara vilja läsa mer och mer. Sen så är hennes natur och miljö beskrivningar helt underbara. älskade naturen i denna bok och då har jag inte äns sett den på riktigt liksom ;)
 
Jag kan roligt nog meddela att jag köpte dom andra två böckerna i triologin innan jag läst halva denna för att så bra var den!
 
Allt som allt så riktigt bra bok, mycket action, mycket kluriga scener och en hel del stake från en 16 årig princessa som knappt lämnat sitt slott tidigare. Underbar personutvecklig.
Så jag tycker helt klart boken förtjänar ett betyg på 4,5 av 5 Och ni MÅSTE bara läsa den!
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top