Eve

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag läste ut Eve av Anna Carey igår. En riktigt bra bok faktiskt med så klart både bra och dåliga sidor. För er som vill se handlingen kolla mit tidigare inlägg här :)
 
 
Jag gillade den sjuka framtiden som den här författaren har kommit upp med. För det är ett ganska sanningsenligt samhälle. Jag menar, det är ju klart att man i framtiden, om 98% av befolkningen dött ut, delar upp killar och tjejer och desutom utnyttjar tjejerna för att producera mer människor. Det är ett riktigt hemsk senario där killarna tvingas slava och kvinnorna massproducera barn, men inte omöjligt. 
 
Jag har lite svårt för huvudkaraktären Eve. Hon verkar vara en jätte snäll person och sådär men hon är så sjukt osäker och rädd för allting, speciellt killar. Det har så klart med att göra vilken skola hon har gått i och hur hon blivit uppfostrad men ändå. Hon gör en del dumma beslut som irriterar mig. Trotts det så gillar jag ändå Eve lite. Är nog lite kluven här. 
Caleb gillar jag skarpt, han verkar vara en skön kille. Å Arden växte i min ögon under bokens gång. Lite skum i början men helt okej på slutet. 
 
Allt som allt så tyckte jag boken var bra. Dock inte en av mina nya favoriter men ändå bra. Självklart så ska jag dock försöka lägga mina vantar på nästa i serien, Once. Boken får i alla fall ett betyg på 3 av 5. 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top