Antigoddess

Lisa Rekommenderar, New Books / Permalink / 0
Handling:
He was Apollo, the sun, and he'd burn down anything that tried to hurt her... Cassandra and Aidan are just your average high-school couple. Or so Cassandra believes. Blissfully unaware that she was once a powerful prophetess, Cassandra doesn't even know thats god exist... Until now.

Because the gods are dying - and Cassandra could hold the answer to their survival. But Aidan has a secret of his own. He is really Apollo, god of the sun, and he will do anything to protect the girl he loves from the danger that's coming for her. Even if it means war against his immortal family...
 
 
Jag har nu alltså läst färdigt Antigoddess skriven av Kendare Blake och den var såå bra! Som en del kanske förstått så har jag verkligen en svaghet för fantasyböcker om grekisk mytologi. Den här är en ganskad skruvad variant av det. Gudarna håller på att dö och den ända som kan hjälpa eller skälpa dom är Cassandra. Jag funderade ett tag på om den här handlingen skulle vara något för mig? Jag menar, jag gillar ju gudarna lite som dom är. Men oj vad jag älskade det är skruvade sättet att läsa om gudarna på. Hur några få av dom är dom ända som faktiskt kan tänka bra fortfarande och inte är galna. 
 
Förutom gudarna så får man också träffa några reincarnationer. Typ Hector som slogs vid troja, Achilles nämns och självklart Odysseus och Cassandra. Det är verkligen ett intressant sätt att väva in dom gamla dödliga hjältarna i storyn igen mer än två tusen år senare. Karaktärerna är så många och så olika och jag gillar så många olika av dom ;) hihi. Men att Hera och Posseidon och Afrodite är galna gör storyn så läskig. Tänk er själva när gamla gudar börja gå bärsärkargång? Läskigt! Sen så slutar boken spännande och man vet att det definitivt kommer en till spännande och hämndfylld bok. 
 
Detta var verkligen en bra bok för er som gillar mytologier med en twist. Så därför får den ett betyg på 4,5 av 5 och jag kommer definitivt köpa nästa bok i serien som kommer ut i september! :D Kanske skulle ta och läsa Anna dressed in blood som också är skriven av Kendare Blake, har hört att den också är bra.
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top