Percy Jackson and the Battle of the Labyrinth

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Shit jisses vad jag älskar denna Percy Jackson serie. Åter igen så har Rick Riordan skrivit en riktigt bra bok där den unge Percy Jacksson kämpar för att hans fars(Poseidon) far (Kronos), Inte ska resa sig till makten och störta Olympus.
 
The Battle of the Labyrinth är bok nummer 4 av 5 i serien och i denna bok är det äntligen Annabeths tur att få leda ett Quest och detta är genom en Labyrint för att hitta den som skapade labyrinten. För Labyrinten har en ingång i camp Half-blood och dom vet att Luke kommer försöka ta sig in via Labyrinten och detta måste ju så klart stoppas.
 
Riktigt spännande och actionfylld som alltid men i denna bröjar man dessutom kunna ta på Annabeths och Percys kännslor för varandra. Man har ju väntat genom ALLA böcker för att den unge Percy ska kläcka till Annabeth vad han känner för henne och i den här boken är han verkligen bara en tunspetts från att faktiskt få det ur sig !
 
Samtidigt som Tyson kommer tillbaka till Percy och hjälper sin käre bror, så måste Grover ut på ett sista uppdrag, hans sista försök att hitta guden Pan.
 
Percy har ju dessutom alltid haft konstiga drömmar? Men i denna bok skenar dom iväg ännu mer och är nästan alltid sanna, så jag börjar undra om han har lite orakel eller liksom kan se saker i nutid bara genom att drömma halv-gud? Han har något extra den där killen ;)
 
Sen så slutade boken TOK-spännande. Kanske inte riktigt med en Cliff-hanger men ändå så att jag inte kan vänta riktigt på att få läsa nästa! Jag ska stoppa in en annan bok emellan sen jäklar ska jag läsa sista boken!
 
Denna får iaf ett betyg på 4 av 5 och för er som inte läst denna serie så kan jag starkt rekommendera det! Detta är liksom en ny variant av en Harry Potter fast i stället för magi så handlar det om Mytologi :)
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top