Splintered - Mini rew

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst Splintered av A.G.Howard. Jag är egentligen inte så förtjust i Alice i underlandet men denna bok fångade mig verkligen! Här har ni handlingen:
 
 Alyssa Gardner hears the whispers of bugs and flowers—precisely the affliction that landed her mother in a mental hospital years before. This family curse stretches back to her ancestor Alice Liddell, the real-life inspiration for Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland. Alyssa might be crazy, but she manages to keep it together. For now.

When her mother’s mental health takes a turn for the worse, Alyssa learns that what she thought was fiction is based in terrifying reality. The real Wonderland is a place far darker and more twisted than Lewis Carroll ever let on. There, Alyssa must pass a series of tests, including draining an ocean of Alice’s tears, waking the slumbering tea party, and subduing a vicious bandersnatch, to fix Alice’s mistakes and save her family. She must also decide whom to trust: Jeb, her gorgeous best friend and secret crush, or the sexy but suspicious Morpheus, her guide through Wonderland, who may have dark motives of his own.
 

Jag gillar den mörka stämningen som är genom denna bok, den liksom hjälper läsaren (mig i det här fallet) att bli mer fängslad av boken. 
 
Huvudrollen Alyssa stack verkligen ut från första stund och jag gillade henne skarpt. Sen så börjar man ju undra hur hennes hörsel funkar med tom talande skalbaggarna, facinerande. Hennes mamma är ju helt speciell!
 
Och storyn tar världens fart när hon tar sig till "Emo" varianten av Wonderland. Man blir ju lite rädd till en böjan när manläser om hur förvriden Lewis Carolls Underlandet har blivit, men man vänjer sig och börjar helt klart gilla det. 
 
Jag har faktiskt inget dåligt att säga om denna bok. Förutom om en person i boken men jag vill inte spoila något så det får jag hålla för mig själv. Men den var riktigt bra och jag kan rekommendera denna starkt! :)
Den får ett betyg på 4,5 av 5!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top