The last Olympian

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst färdigt bokserien skriven av Rick Riordan om den nya "Hercules" hjälten Percy Jackson.
 
Oj oj oj säger jag bara, vilket slut! Ni kommer inte få handlingen till den sista boken eftersom den kan innehålla spoilers, men jag rekommenderar starkt nyfikna läsare att läsa den på eget bevåg!
Men vilket krig det var genom hela boken. Och jag älskade det!
 
Den här serien alltså. Jag trodde (innan jag började läsa första boken) att det var en barn serie. Till viss del så är den ju det men samtidigt så växer takten, förståelsen och språket med karaktären. Jag måste få säga att dessa böcker påminner mig till stor del om Harry Potter, samma sätt att skriva och samma sorts karaktärsutveckling. Dessutom så har jag fastnat lika mycket för denna serie som jag gjorde för Harry Potter för många år sedan! :)
 
I alla fall, den här boken innehöll en hel del kring, många lösningar och svar på problem och frågor som funnits genom hela serien. Och det bästa av allt är att det slutade någerlunda lyckligt :) Det får vara hur mycket krig och död som hellst på vägen bara jag får mitt lyckliga slut.
 
Sen så finns det ju en serie till som Rick Riordan har skrivit på som heter Heroes of Olympus och det rycktas att man i den boken åter igen kommer få ta del av Percys och Annabeths äventyr. Så den första av dessa ska jag absolut ge mig på snart! :D
 
Jag vet inte vad jag ska skriva mer. Jag vet att detta måste bli en av dom tråkigaste Reviewerna någonsin men jag vill inte avslöja NÅGONTING för er som inte läst denna speciellt eftersom att detta är sista boken och upplösningen på hela serien. Jag vill absolut inte spoila för någon som vill eller är på g att läsa denna.
 Så är det någon som känner för att diskutera boken eller så med mig så skriv i kommentarsfältet! Det skulle jag mer än gärna vilja göra :)
 
Boken var iaf sjukt bra (precis som dom tidigare) och får därför en 5a!!!! :D Det är klart en så bra serie ska avslutas på en fullpoängare och det tycker jag säger en del om hur bra den sista boken och slutet faktiskt är!
Så läs denna!!!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top