WOOL

recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst ut boken WOOL av Hugh Howey. För er som inte vet vilken bok det är så har ni handlingen här:
 
In a ruined and toxic landscape, a community exists in a giant silo underground, hundreds of stories deep. There, men and women live in a society full of regulations they believe are meant to protect them. Sheriff Holston, who has unwaveringly upheld the silo's rules for years, unexpectedly breaks the greatest taboo of all: He asks to go outside.

His fateful decision unleashes a drastic series of events. An unlikely candidate is appointed to replace him: Juliette, a mechanic with no training in law, whose special knack is fixing machines. Now Juliette is about to be entrusted with fixing her silo, and she will soon learn just how badly her world is broken. The silo is about to confront what its history has only hinted about and its inhabitants have never dared to whisper. Uprising.
 

Jag kan säga som så att jag inte tyckte om den här boken. Den var långtråkig, inte speciellt händelse rik och väldigt mycket omsig och kring sig. Boken har ju fått sjukt bra kritik av många medans jag tycker att den var tråkig. 
 
Huvudkaraktären Juliette verkar vara en ganska speciell person som jag tyckte var intressant under omständigheterna. En tjej som här tänker utanför lådan och inte är alltför rädd att trottsa sånt som går emot reglerna i Silon medans andra drar sig för att tänka olagliga saker. 
 
Visst att boken har sina spännande moments och tillfällen då jag verkligen bara vill höra mer! Annars hade jag ju inte fortsatt läsa denna 550 sidor långa bok. Det hände intressanta saker och handlingen gick ju så klartr framåt men mesta delen av denna bok så var den bara tråkig. Det var nog därför den tog så lång tid att läsa. 
 
Den här boken är för er som gillar Partials serien fast mer för vuxna och ett 10 gånger söligare tempo. För handlingen i sig har jag inget emot det är bara att den är så sjukt seg. 
Den får iaf ett betyg på 2 av 5 och det tyckte jag nästan ändå var lite i överkant. Jag vet inte om jag eventuelt ska ge mig på nästa i serien. Jag får väll se om jag blir tillräckligt nyfiken någon gång i framtiden.
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top