A Feast for Crows

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag äntligen läst klart den här också. A feast for Crows är Nummer fyra i serien sagan om is och eld och är en av dom böckerna som HBO serien A Game of Thrones är baserad på.
 
George R R Martins böcker om Sagan om is och eld är så sjuukt långa så att efter bok 3 kände jag att jag inte klarar av att sträckläsa dom här böckerna längre. Så nu har jag sagt att jag ska läsa ett par kapitel mellan varje annan bok, eller när jag har ett sjukt stort Game of Thrones sug. Och det verkar det ju som jag har haft väldigt lite då jag tydligen började med den här boken i Augusti? Men jag har väll fått något Januari ryck och jag har läst större delen av boken den här månaden. 
 
Jag måste säga att jag tycker att den här boken är Den sämsta hitils i den här serien. Det är ju inte så att den är dålig, men jag tycker inte heller att den är lika bra som dom andra. Kan bero på att när författaren skrev den här boken så insåg han att den blev för lång. Så i stället för att dela upp den i två delar så delade han upp människorna. Så kapitlen i den här boken handlar mest om folk i södern och kapitlena i nästa bok om folk i norden.
Kapitlena i den här boken har mest handlat om Jamie Lannister, Queen Cersei, Brienne, Sansa Stark, Samwell Tarley och några få kapitel om Arya Stark. Även en del kapitel från olika folk i Dornien och en del på "The Iron Islands" vilket man inte har hört något eller speciellt mycket från i tidigare böcker. Sen så finns det också en hel del "gäst kapitel" som är folk som inte har stora roller i serien utan människor man bara träffar i det kapitlet.
 
Oavsett så boken var väll okej, trotts att det tagit mig många månader att läsa färdigt. Så den får väll då ett okej betyg på 3 utav 5 och sen hoppas vi på att nästa är bättre. 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top