Drama

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag avslutat boken Drama av Sylvia Day (Ask for it på engelska).
Bokens handling:

London i slutet av 1700-talet. Marcus har aldrig kommit över Elizabeth, och när det två åter möts, är hon nybliven änka och i fara på grund av en kodad dagbok som hennes make lämnat efter sig.

"Det blir ett perfekt tillfälle för Lord Marcus att ta Lady Elizabeth under sitt beskydd och förföra henne till hon inser att han är hennes livs kärlek. Bland spionage och mordgåtor möts de två i en sensuell kamp, där alla vapen är tillåtna"

Som alla Sylvia Days böcker så är det väldigt mkt snusk men också väldigt mycket kärlek. I den här boken bubblar kärleken under ytan då både Marcus och Elisabeth fortfarande har kännslor för varandra men vägrar visa det. Förs till en början så stör jag mig på Elisabeth för att hon inte kan se förbi Marcus arrogans och inse att han faktiskt känner något för henne, utan hon tror bara att han försöker förföra henne för nöjes skull. Då försöker hon så klart göra allting för att han inte ska få henne som han vill.

Sen en bit in i boken verkar det som att Marcus vill ha hämnd för att Elisabeth bröt deras förlovning några år tillbaka och då tycker jag att Marcus blir helt... ja jag kan inte äns sätta ord på det. Jag gillar inte den kylan han uppvisar och det gjorde mig som läste boken faktiskt lite skraj. Men som tur för denna kärleksbok så tar han såklart sitt förnuft till fånga. Förutom detta så gillar jag den sortens karaktär som Marcus är. Han är väldigt kännslosam men har svårt att visa det för folk fram tills dess att Elisabeth får honom att göra det.

Jag tycker att det är en väldigt underbar bok där kärlek bubblar under ytan hela tiden. Men mordgåtan om hur Elisabeths make dog gör att det faktiskt blir lite action också, lite svärdsslagsmål och lite pistolskador. Sylvia Days böcker brukar handla om hur det är socialt under det århundraden hon skriver och sedan bara fokusera på kärleken. Men att hon i den här boken lagt till lite action gillar jag verkligen. Det är ju inte så mkt, men det är en del.

Jag har tidigare läst Både Synda och Älska av Sylvia Day och dom fångade mig väldigt fort och jag hade svårt att sluta då jag ville vara i hennes underbara (och lite snuskiga) förhållanden hela tiden. Men i början av den här boken, innan mordgåtan fick en stor del, så tyckte jag att den kändes lika dan som de tidigare böckerna. Men så blir det kanske när en författare riktat in sig på en sådan changer?

I alla fall så tyckte jag boken var bra, men inte lika bra som de tidigare och däför får den betyget 3,5 av 5
Och jag måste säga att trotts det så är boken helt klart läsvärdig och faktiskt lite fängslande också ! ;)

En varning bara, den är Precis lika snuskig som hennes andra böcker och det säger ju en hel del ;)