Finished Fantastic Beasts

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst klart Fntastic beasts and where to find them. Det gick ju ganska fort, dels för att det var väldigt lätt skriven och dels för att boken var väldigt "luftig". Boken, som var en del av Harrys kurslitteratur i Harry Potter och de vises sten, var så klart skriven som kurslitteratur med en massa info om en massa olika facinerande magiska djur. J.K.Rowling har skrivit om drakar, hippogriffer och andra intressanta djur som vi faktiskt läst om tidigare i böckerna. Men nu har hon också läg till helt okända, eller kanske bara enkelt omnämnda djur och det är väldigt facinrande! Att hon kan ha en sådan fantasi? Väldigt roligt tycker jag. 
 
Den mest intressanta delen tycker jag är nog den om drakarna där hon utvecklar ämnet och pratar om de olika drakraserna och berättar om varjes ras egna drag. 
 
Det var som att faktiskt läsa en av Harrys skolböcker och det tycker jag ju så klart är kul :) Sen så är det hel del humor i den. Dom har gjort boken som att den ska vara exakt Harrys exemplar av boken med hans, Rons och Hermiones kommentarer i marginalen och detta gör att boken blir full med en hel del humor. Boken ser faktiskt lite lätt nerklottrad ut :) (se bilderna)
 
 
Så här ser en av de första sidorna ut, väldigt klottrad ;) hehe
 
 
Så här är klottret i boken :
 
 
Och här har Ron och Harry klottrat längst bak i boken och spelat hänga gubbe? ;) 
 
 
 
Vädligt många av kommentarerna är pikar till Hagrid och hans förkärlek till farliga djur, vilket jag som saknat Harry Potter en hel del tycker är roligt :)
Det var i övrigt väldigt kul att läsa boken. Lite lätt skolångest fick jag nog eftersom att det verkligen var en kursliteratur men det är ju tur att den handlar om magiska djur annars hade jag nog aldrig tagit mig igenom den. 
 
Allt som allt så var den bra, lättläst och jag kan verkligen rekommendera den till alla Harry Potter älskare!
Den får ett betyg på 3 av 5, den var ju inte överdrivet actionfylld liksom ;)
 
I morgon har jag tänkt börja läsa på The Selection av Kiera Cass, ska bli intressant!
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top