Hex Hall Finished

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst färdigt boken Hex Hall av Rachel Hawkins. 
 
Helt klart så var boken mycket bättre än vad jag hade tänkt mig. Boken har stått på min hylla i säkert mer än ett halvår och jag kan inte förklara varför jag dragit mig för att plocka upp den men nu när jag har gjort det så känner jag mig nöjd.
 
Huvudkaraktären Sophia är väldigt rolig och tillför den större delen av humorn som är i boken. Det gillar jag med henne, jag gillar också att hon är ganska öppen för nya saker så som att bli vänn med en vampyr fast andra säger att hon är en mördare och liknande. 
Det som utgör stora delar av den här boken är hennes fadersproblem och den magi som deras familj har, vilket gör det här till en väldigt intressant historia. men jag vill ju inte säga för mycket ;)
 
Boken är väldigt snabb och det händer saker hela tiden. Både spännande, pinsamma och saker som får en att skratta rakt ut vilket jag verkligen gillar med en seriös-undoms-fantasy-bok. Dom flesta ska alltid ha sina böcker så seriösa att det roliga, töntiga och skrattiga i verkligheten utelämnas från boken. Men jag tycker att Rachel Hawkins verkligen har fångat den biten av en tonårings liv.
 
Något som jag inte gillar med boken är att det coolaste namnet i boken, Elodie, hamnade på den tjejen som blir Sophias "fiende". Hade mer än gärna sett det coola namnet på någon av dom coola tjejerna ;)
 
Bara för att jag är trött så blir det här en kort recension trotts att den nog blev längre än vad jag trodde att jag skulle lyckas med.
 Boken är i alla fall 323 sidor lång och mer händelserik än dom flesta andra så därför får den faktiskt en 4,5 i betyg av 5 möjliga och med det kommer väldigt starka rekomendationer om att läsa denna bok!
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top