Requiem

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag då avslutat Requiem (Rekviem) på svenska. Detta var också en bok som jag kände att jag inte kunde lägga ner. Så det var ju extra bra att jag har varit ledig i två veckor nu :)
I alla fall så handlar ju bokserien om att kärlek klassas som en sjukdom och när man fyller 18 så blir man behandlad mot den. Man får följa Lenas kamp i kärlekens täcken. 
 
Jag vill inte avslöja för mkt för de som inte har läst men i den här boken är Lena ute i vildmarken med motståndsrörelsen och försöker överleva. Sen så har hon kärleksproblem för helt plötsligt *spoilervarning* så är Alex tillbaka i bilden och Lena vet inte vad hon ska göra med Julian och Alex. 
Många spännande saker händer ute i vildmarken och för Lena och hennes gäng. Men det mest intressenta, tyckte jag, med den här boken är att Lauren Oliver har gjort vartannat kapitel om Lena och vart annat om Hana (Lenas behandlade kompis från Portland) så man får faktiskt se hur hennes liv är som behandlad. Hon ska gifta sig med borgmästaren som visar sig vara en ganska ondskeful man. 
De tidigare böckerna har jag bara tyckt varit okej, men jag tycker att den här boken är mkt bättre än de första. Lite pga att man får följa Hana också och lite pga att Lenas kapitel är så actionfyllda den här gången. 
Trotts att jag tyckte den var så bra så slutade den så tvärt. Jag är lite besviken för jag vill veta mer om hur det går för Lena och deras vänner. Det var ett bra och ganska lyckligt slut men ändå tvärt. Så har man tur kanske det kommer en bok till? Jag vet att det bara är en triologi men man kan ju alltid hoppas ;) 
 
Boken är 398 sidor action, kärlek och kännslor och enligt mig en av de bättre sista böckerna på en serie som jag läst. 
 
Den här boken tycker jag som sagt är den bästa i triologin och den får ett betyg på 4,5 av 5 :) 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top