Bloodlines

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu tycker nog jag att semestern får vara slut, trotts att jag egentligen har en vecka till så ska jag nog börja blogga som vanligt nu ;) Nu har jag iaf fortsatt på Richelle Mead spåret och läst den första i hennes VA spinn-off nämligen Bloodlines. Handling:
 
Sydney is an alchemist, one of a group of humans who dabble in magic and serve to bridge the worlds of human and vampires. They protect vampire secrets - and human lives. When Sydney is torn from her bed in the middle of the night, at first she thinks she's still being punished for her complicated alliance with dhampir Rose Hathaway. But what unfolds is far worse. Jill Dragomir - the sister of Moroi Queen Lissa Dragomir - is in mortal danger, and the Moroi must send her into hiding. To avoid a civil war, Sydney is called upon to act as Jill's guardian and protector, posing as her roommate in the last place anyone would think to look for vampire royalty - a human boarding school in Palm Springs, California. But instead of finding safety at Amberwood Prep, Sydney discovers the drama is only just beginning...
 

Åh alltså den här boken var så sjukt bra. Jag som dessutom älskar VA. Att Rose dyker upp, även om det knappt är ett helt kapitel, gjorde mig lycklig och gav mig höga förväntningar på den här boken för med Rose humor kan vilken bok som hellst bli bra. Och det var den! hihi
 
Älskade att Adrian hade en stor roll i denna och även att Jill hade det. Dom två var verkligen personer jag gillade i VA. Eddie är ju också med och har en större roll men av någon anledning var inte han en av dom största för mig i VA. Men jag gillar att man får lära känna honom lite med.
 
Men i denna är det ju Alchemisten Sydney som man får följa och jag tyckte verkligen det var kul att få reda på lite mer om hur Alchemist-yrket och hennes liv funkar i jämförelse med Vampyrerna. Jag gillar Sydney även fast hon lite är Roses raka motsats och kan vara ganska stel. Man visste ju sen innan att hon var rädd för Moroi men det är facinerande hur rädd hon är för deras magi, det är ju nästan som Strigoi för eld.. 
 
Boken tyckte jag började lite halvslöt faktiskt. Inte så mycket action och så utan det var mkt förklaringar och presentationer av nytt folk och så. Men trotts det så tyckte jag inte boken känndes seg eller blev tråkig. Jag fastnade på en måttlig nivå där i början tror jag. Men sen någon stans i mitten dök alla mysterier upp och en del action började hända och jisses vad  hooked man blev. Ibland kändes det nästan lite som att det var en undoms-fantasy-deckare med all research och forskning som Sydney fick utföra. Å spännande var det under tiden man läste! Så sjuukt bra den här boken var alltså. Och slutet.. jag säger bara JISSES!!  Som tur är så äger jag redan bok två och jag var dessutom i Stockholm under tiden jag läste denna och köpte bok 3 också ;) Så mer Bloodlines kommer det garanterat bli!
 
Ni vetju hur mkt jag gillar VA och Richelle Mead och jag gillade verkligen den här boken precis lika mkt. Vilket kommer förklara att jag ger Bloodlines ett betyg på 5 av 5! Full Pott alltså!
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top