Of Poseidon

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Åh nu har jag just avslutat Of Poseidon av Anna Banks. Riktigt riktigt bra bok som handlar om Syrenas (sjöljungfruer skulle man kunna säga) och ni hittar bokens handling här :
 
Galen is the prince of the Syrena, sent to land to find a girl he's heard can communicate with fish. Emma is on vacation at the beach. When she runs into Galen—literally, ouch!—both teens sense a connection. But it will take several encounters, including a deadly one with a shark, for Galen to be convinced of Emma's gifts. Now, if he can only convince Emma that she holds the key to his kingdom...

Told from both Emma and Galen's points of view, here is a fish-out-of-water story that sparkles with intrigue, humor, and waves of romance.
 

Jag tyckte verkligen om den här boken, man kom snabbt in i vad den handlar om. Världen av Syrena är ganska lätt att förstå när den väl blir förklarad och karaktärerna är underbara. Emma verkar vara en rolig tjej (när hon inte sörjer) som kanske är lite udda. Men jag gillar henne, skämtar mkt och har lätt för att bli tokarg på ett ofta väldigt roligt sätt. Samma sak Galen, snäll och rolig och vet verkligen vad han vill ha. 
 
Jag gillar den här boken väldigt mkt för att den dels inte är så deppig och dels är lite deckar aktig fast på ett undervattens vis. Dessutom så har jag inte tidigare läst någon bok som handlar om undervattens folk utan det här är första gången och jag måste säga att Den var över mina förväntningar. Jag har hört mkt bra om boken men hade ändå ganska låga förväntningar då jag trodde att Sånna här böcker kanske inte riktigt var för mig. Men förvånande nog älskade jag den riktigt mkt och jag har redan köpt nästa som jag definitivt snart ska läsa! Den första slutade ju mitt i och så kan vi ju inte ha det utan jag måste läsa nästa! 
Boken får därför ett betyg på 5 av 5, alltså en riktig höjdare! :D
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top