Teardrop

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst Teardrop av Lauren Kate, författaren till bland annat Fallen böckerna. Handlingen:
 
Never, ever cry... Seventeen-year-old Eureka won't let anyone close enough to feel her pain. After her mother was killed in a freak accident, the things she used to love hold no meaning. She wants to escape, but one thing holds her back: Ander, the boy who is everywhere she goes, whose turquoise eyes are like the ocean. And then Eureka uncovers an ancient tale of romance and heartbreak, about a girl who cried an entire continent into the sea. Suddenly her mother's death and Ander's appearance seem connected, and her life takes on dark undercurrents that don't make sense. Can everything you love be washed away?
 

Nu har jag läst den här boken och den var riktigt bra! Lauren Kate skriver på ett sådant fantastiskt och fänglsande sätt som gör att man direkt fastnar i Storyn om tjejen som en dag kommer  gråta hela världen full med sina tårar. Jag gillar Eureka som person och man förstår ju så klart hur förstörd hon måste vara efter att ha förlorat sin mamma (vem skulle inte vara det?) Trotts att det är mkt deppiga kännslor hon har får man se sidor av karaktären som jag verkligen gillar. Har dock lite svårt att förstå hennes kännslor ibland då hon absolut inte tänker som jag skulle göra. Men trotts det så gillar jag henne. 
Ander är en karaktär som jag trodde skulle ha större del i boken än vad han hade (blev lite besviken där då jag trodde han var världens drömprins;). Men trotts det så var han så mystiskt fängslande att jag gillade killen. Brooks har jag där emot svårt för, men det kanske inte är så konstigt visar det sig sen då det inte är hans fel! (ni får läsa boken för att förstå vad jag menar) ;) 
 
En liten nackdel tycker jag är att Lauren Kate kanske ibland beskriver lite för mycket. Det kan liksom bli ganska långa stycken som bara beskriver Eurekas kännslor och ibland blir det för mycket. Sen så förstår jag såklart att dom har en stor roll i den här boken och att kännslorna behöver ha stor plats men ibland blev det så mycket att jag lite tappade fokus på vad jag faktiskt läste. 
 
Jag älskar dessutom omslaget på denna bok, så otroligt vackert! :D
Trotts allt så gillar jag boken och storyn som den berättar och därför får den ett betyg på 3 av 5. 
 
 
 
 
(sorry för alla felstavningar, men det verkar som om mina fingrar tagit för mkt semester och inte hittar rätt på tangentbordet ;)
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top