Beautiful Creatures mini Rev

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0

För några dagar sedan läste jag ut Beautiful Creatures. Jag måste säga att jag tyckte att boken var bra och den slutade verkligen spännande. Hade nog dock lite höga förväntningar på den och känner därför att jag inte blev lika fångad av den här boken som jag trodde att jag skulle bli. Så på så sätt blev jag lite besviken. Men jag vet inte om det kan bero på att jag såg filmen först och att jag har hört mycket bra om boken? Så jag känner mig lite kluven här.

Trotts det så tycker jag att boken var bra. Jag tyckte verkligen om att man fick följa Ethan i stället för att följa Lena. Annars är det ju väldigt ofta tjejen man får följa så att få se det från killens håll och utanför all magi var ganska fascinerande. Jag gillade även Lenas karaktär som den magiska tonårstjejen som egentligen helst bara skulle vilja vara normal tonåring. Hon har en väldigt stark karaktär och det gillar jag. Även den kontakten som Ethan och Lena har i sina huvuden fängslade mig, tänk att kunna dela dina tankar med den du älskar. Gillar den tanken.

Allt som allt så tycker jag att boken var bra och jag kommer definitivt läsa fortsättningen när jag får tag på den. Dock så får den nog bara 3,5 av 5 i betyg av mig mycket för att jag inte fastnade i den så mycket som jag kanske hade hoppats på. Men jag vill ändå rekommendera den till andra som inte läst boken, för den va bra! :)

 

 

 

 

 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top