City of Fallen Angels

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag avslutat denna bok. Åter igen har Cassandra Clare skrivit en bra bok. Riktigt duktig författare den där bruden. City of Fallen Angels är nummer 4 i serien the Mortal Instrument om shadowhunters. För er som inte vet ;)
 
Som alltid verkar jag tycka att hennes böcker är lite händelselösa i början (har skrivit det i inläggen om dom tidigare böckerna) men varje gång jag avslutar dom så har jag ångest för att jag inte har nästa till hands. Och åter igen så avslutades denna bok så himmla spännande att jag har ångest för att jag inte har köpt nästa. Jag vill veta vad som ska hända! 
Men den här boken tyckte jag faktiskt var mer intressant direkt än dom tidigare. Mycket händelser i deras privata liv som gör att boken blir bra ändå. 
 
*spoiler varning*
 
City of Fallen Angels var/är riktigt bra. Jag älskar hur man nu äntligen får se Jace och Clary tillsammans och jätte kära, så underbart att dom äntligen kan få varandra. Sen så är det väldigt skönt att vara av med Valentine också, så klart ;) 
Boken var spännande och intressant att se hur alla karaktärerna har utvecklats genom boken.  I den här boken har Simon lite problem med sitt kärleks liv och Clary är inte inblandad. Det gillar jag, att dom har insett att vänskap är deras grej och inget mer och att Simon nu får en chans att faktiskt hitta någon.  Och Magnus och Alec har tagit sitt förhållande till en ny officiel nivå där dom till och med börjar bli svartsjuka på ex. and I like it ;) 
 
Åter igen en 430 sidor lång riktigt bra bok. Den får ett betyg på 4,5 av 5 från mig :D
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top