DemonGlass

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag läste just klart boken Demonglass av Rachel Hawkins. En sådan sjukt bra fortsättning på Hex Hall. Snacka om att Sophie Mercer har ett actionfyllt liv. Det händer saker i boken precis hela tiden och mot slutet kunde jag verkligen inte sluta läsa. 
 
Den här boken handlar om Sophies sommarlov och hur hon och Jenna spenderar det i England tillsammans med Cal och Sophies pappa och rådet. Där träffar Sophie två "nya" Demoner och det är bara början på allt spännande som händer i boken. Sophie och hennes pappa övar på magi och försöker samtidigt komma på vem som försöker skapa fler demoner. 
 
Som jag har sagt tidigare så älskar jag Sophie som karaktär, hon är en sjukt rolig person och bara för att hon har lite kärleksproblem så är hon inte störig om det och det gillar jag. Älskar Vampyr Jenna också, en sådan härligt och rolig tjeja :)
 
Dom här 359 sidorna gick fortare att ta sig igenom än vad jag trodde, när jag väl börjar så slutar jag ju aldrig. Men nu tyvärr dröjer det ett tag innan jag får läsa den tredje och avslutande delen, Spell Bound, tror jag den heter. Har inte köpt in den än vilket är synd för med tanke på hur den här slutar så vill jag fortsätta direkt. Men man kan ju inte alltid få som man vill. 
Boken får iaf ett betyg på 4,5 av 5 för den var SKIT bra! :D Jag säger bara läs den!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top