Short stories

Books / Permalink / 1
Det finns ju hur många short stories som hellts där ute. Det verkar som att varje bokserie i dag nästan har åtmindstonde 1 extra novell till serien. Jag har ju alltid vetat att dom finns men inte kanske haft full koll på alla dessa short stories. Så förutom Divergents short stories om Tobias har jag inte haft koll alls, men nu har jag hittat några till serier som jag redan har läst. Fattar inte att jag missat dessa noveller?
 
Så här om dagen hittade jag två short stories till Vampire academy serien. Den ena heter The meeting som är #1.1 i storyn och den är ett kapitel ur första boken från Dimitris synvinkel. Den andra heter Homecoming och handlar om Rose och Dimitri efter sista bokens slut när dom åker tillbaka till Ryssland. Helt sjukt att jag missat detta? Jag älskar ju den här serien men har inte läst dessa noveller? Jag ska snart läsa om Vampire academy och efter det ska jag absolut läsa these short stories ;) 
 
Ett annat gäng short stories som jag missat är ju dom som hör till serien Delirium. Några av dom kom visserligen ut ganska nyligen så i det fallet får jag förlåta mig själv men i alla fall. Det finns tre stycken och den ena handlar om Lenas mamma Annabel, den andra handlar om Hana och en om Raven och så klart en om Alex. Dom ska jag snart läsa och det ska bli spännande att få läsa lite ur deras synpunkt. :D
Jag verkar dock inte kunna få tag i den om Alex? någon som har ett tipps? 
 

#1 - - Petra:

Om jag har uppfattat det rätt så ska Alex bara finnas med i den inbundna, amerikanska, första utgåvan av Requiem. Vet faktiskt inte om den går att få tag på annat sätt..

Svar: Jaha, men vad tråkigt. Då får man försöka få tag på den utgåvan också då. Tack för infon dock :) har verkligen inte kunnat hitta svar på varför den inte finns på amazon. :)
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top