Partials

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har precis läst klart Partials av Dan Wells. Och som ni alla vet så har man ju alltid en bok som man av någon okänd anledning drar sig för att läsa men sen när man väl kommer till skott och läser den, så kan man inte förstå varför man någonsin låtit bli. Den här boken är så för mig! Jag har haft tillgång till den i något år eller två och har hela tiden dragit mig för att läsa för jag trodde att den var aldeles för Sci-Fi för mig. Men nae! De här boken var så sjukt himla bra!
Här har ni handlingen: 
 
Humanity is all but extinguished after a war with Partials—engineered organic beings identical to humans—has decimated the population. Reduced to only tens of thousands by a weaponized virus to which only a fraction of humanity is immune, the survivors in North America have huddled together on Long Island. But sixteen-year-old Kira is determined to find a solution. As she tries desperately to save what is left of her race, she discovers that that the survival of both humans and Partials rests in her attempts to answer questions about the war's origin that she never knew to ask.
 
Jag vet inte riktigt vart man ska börja? Jag tycker att storyn är bra och att man kommer snabbt in i boken och samhället som människorna lever i. Jag tycker inte alls att den är svår att förstå eller konstig utan den här boken är ungefär så som jag kan tänka mig att det blir på riktigt om människorna höll på att dö ut. Ibland kanske det är lite mycket folk att hålla reda på men några har så fräna namn (typ Xochi) att man inte blandar ihop folk ändå.
 
Sen så är det ju huvudrollsinnehavaren Kira. Snacka om att hon är en ny Katniss Everdeen! Hon kämpar verkligen för det hon tror är rätt och för att försöka rädda dom hon älskar, oavsett vad och sånna hjältinnor gillar vi såklart! Sen gillar jag hur hon tänker, den här tjejen är så fruktansvärt smart! 
Det finns andra härliga karaktärer här i så som Kiras pojkvänn Marcus som alltid skämtar. Sen så är det ju den mystiska The Partial Samm som är den som får Kira att riktigt förstå varför människorna håller på att dö ut.
 
Jag tycker den här boken är så sjukt bra att har svårt att uttrycka vad jag tyckte om boken för utom hur sjuuuukt bra den var! hahah jag känner att jag upprepar mig en del man jag är ju som på Rosa moln, och det bästa av allt, jag kan faktiskt ge mig på nummer två, Fragments direkt! Joy!
 
I alla fall.. Boken är som ni kanske förstår 470 sidor hutlöst bra YA Dystopi och får därför det stora betyget
på 5 av 5! :D
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top