The Scorch Trials

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag äntligen tagit tag i detta och läst uppföljaren till The Maze Runner, The Scorch trials. Handlingen:
 
Solving the Maze was supposed to be the end. 
Thomas was sure that escape from the Maze would mean freedom for him and the Gladers. But WICKED isn’t done yet. Phase Two has just begun. The Scorch. 
There are no rules. There is no help. You either make it or you die.
The Gladers have two weeks to cross through the Scorch—the most burned-out section of the world. And WICKED has made sure to adjust the variables and stack the odds against them. 
 Friendships will be tested. Loyalties will be broken. All bets are off. 
 There are others now. Their survival depends on the Gladers’ destruction—and they’re determined to survive.
 
Efter den första boken så måste jag säga att jag nog hade ganska höga förväntningar på denna. Dom första kapitlena var ju sjukt spännande när man liksom fick en del saker förklarat efter den första. Sen när man också fick vara med om uppladdningen inför handlingen i den här boken. Spännande säger jag bara!
Men drygt kanske 100 sidor in? Så tappade den här boken mig.. Det hände så mycket sjukt och så mycket konstigt. Jag vet inte varför man jag tycker inte att mitten på den här boken var bra utan ett tag där läste jag bara för att jag skulle få veta hur det gick för alla Gladers. Sen så fastnade jag återigen när det var dags för dom sista 100 sidorna och upplösningen. Då blev ju boken sjukt bra igen. Så enligt mig är den här boken okej bra.
Jag hade svårt för en hel del grejor, men jag älskar att Thomas hela tiden lyckas hålla ihop med Newt och Minho för dom två chucks gillar jag ;) 
 
Som alltid gillar jag Thomas och hans hjärna. sjukt smart kille det där, sen att han har lite svårt att kanske förstå sig på tjejer (teresa) kan ju vara förståeligt på många plan. *Spolier varning* för resten av detta stycke!
 Och vad faan gjorde Teresa med honom? Hur kan hon göra något sådant mot son bästa kompis? Jag tror inte att Thomas skulle ha dött, det känns ju inte som att Wicked skulle låta honom dö. Så jag förstår att han inte litar på henne längre! Var bara tvungen att vräka ur mig detta då jag blev sjukt upprörd på den bruden!!!!
 
Allt som allt var den en helt okej, 360 sidor lång bok. Inte lika bra som den första men ändå helt okej. Så den här får av mig ett betyg på 3 av 5.
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top