The Selection Stories

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst dom två Novellerna som än så länge finns till The Selection. Nämligen the The Selection stories: The Prince och The Guard.
 
Side note, jag har hört att hon ska släppa en novell till som heter the Queen och handlar om Queen Amber när hon själv var med i the selection innan hon blev prinsessa och gifte sig med Kungen. 
 

The Prince handlar om prins Maxon delvis innan the selection och under början av den. Man får läsa om Daphne, flickan han kände och umgicks med innan the selection och man får följa dom första dagarna med the selection ur hans vinkel. Man får följa med den första gången han träffar America och också den gången då hon "försvarar" sig själv mot honom hahaha. Ritkigt bra scen! Jag gillar prins Maxon, så godhjärtad och vill bara alla väl, och det visas så tydligt i den här Novellen. 
Den här är riktigt bra och jag tyckte den var den bästa av dessa två ! ;)
 
The Guard handlar om Aspens liv som vakt på palatset och vad han känner för att se America tillsammans med Maxon. Han umgås en hel del med Americas (jag vet inte vad det kallas) Maids. Dom har roligt och trivs ihop och Lucy speciellt verkar gilla Aspen. Man får se Scenen där Marlee och hennes älskade straffas för det dom gjort mot Maxon och vad han kännde. En väldigt intensiv scen även för Aspen för det America gjorde.
Man får inte bara följa hans vakttjänst utan han blickar också tillbaka lite i det som hände i hans liv innan the selection och det var väldigt intressant! :) 
 
Också i den här novellpaketet så fick man se ett familje träd för både Maxon, Aspen Och America och dessutom läsa lite om hur deras familjer fick dom sina "nummer". Det fanns också en "preview" av the One men den vill jag inte läsa nu ;)
Allt som allt var det en bra novellsamling och nu längtar jag ännu mer efter The One! Den borde ha trillat in i min brevlåda i fredags men inte det så jag får se, förhoppningsvis kommer den denna vecka! :D
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top