Champion

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag läst den sesta delen i Serien Legend skriven av Marie Lu, Nämligen Champion. 
 
Jag måste säga att den här serien alltid hållit en hög och bra nivå i mina ögon. Kanske inte riktigt nått upp till min favorit lista, speciellt inte eftersom jag försöker att inte göra den toklång utan bara lägga till  dom jag faktiskt tycker är bäst. Men tråtts det har jag alltid gillat denna serie. Och jag måste säga att sista håller samma bra standard och underbara nivå som dom tidigare två böckerna!
 
Jag tyckte inte alls om början på den här boken. Jag tycker inte att det var dåligt skrivet eller så utan jag gillade bara inte June och Days relation och hur den var i början på boken. Deras relation utgör ju liksom (enligt mig) 75% av handlingen vilket gjorde att jag verkligen inte gillade början. Men vart efter som handlingen och boken tog fart så blev den riktigt bra! Riktigt spännande och helt klart fylld med Day rebellen och June och hennes kalkylerande huvud! Riktigt spännande. 
 
Marie Lu tycker jag skriver så bra för att hon alltid får med så många oväntade tvistar i handlingen. Det var flera gånger medans jag läste denna som jag bara kännde: VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER? 
Men hon håller intresset uppe. Jag gillar också det sättet som hon väver in ny teknik i storyn. Jag skulle mer än gärna bo på Antarktis med tanke på deras teknik. (Läs boken så förstår ni ;)
 
I den här boken tycker jag att både June och Day har tagit ett kliv närmre att bli vuxna. I tidigare böcker märkte man mer tydligt att dom bara var 15-16 men i denna skulle dom lika gärna kunnat varit 20 och det gillar jag. Att karaktärerna växer gör ju också att storyn gör det. Jag gillar verkligen den som June har blivit. Osjälvisk och gör vad som är rätt, till skillnad från Legend där hon sökte hämnd för sin bror. Och sen så älskar jag hur omtänksam Day är med June men framför allt med sin bror. Det finns verkligen inget som kan stoppa honom när det gäller Eden.
 
Jag har ju som en del förmodligen vet svårt med böckers slut. Det är många författare som inte förstår hur en bok borde sluta och framför allt hur den sista boken i en serie borde sluta. Men Marie Lu har verkligen förstått hur en bra bok ska sluta och jag kan säga att jag verkligen är helnöjd med slutet! Kanske inte riktigt med att serien är slut för jag skulle gärna vilja läsa mer om June och Day ;)
 
Allt som allt riktigt bra bok och ett riktigt bra avslut på en riktigt bra serie! Helt klart värld att läsa för er som inte gjort det! Boken får därför ett betyg på 4 av 5 och ett brett leende! :D
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top