If I stay av Gayle Forman

recensioner / Permalink / 0
Jag kunde ju inte hålla mig när det kommer till alla mina nya böcker så jag läste just ut boken If I stay. Och här har ni handlingen:

In the blink of an eye everything changes. Seventeen-year-old Mia has no memory of the accident; she can only recall what happened afterwards, watching her own damaged body being taken from the wreck. Little by little she struggles to put together the pieces- to figure out what she has lost, what she has left, and the very difficult choice she must make. Heartwrenchingly beautiful, this will change the way you look at life, love, and family. 
 
 
Jag brukar inte läsa sånna här böcker eftersom att jag har svårt att läsa en del böcker som inte är fantasy, jag fastnar helt enkelt inte i dom. Men i den här boken gjorde jag trotts allt det. Jag gillar hur boken hoppar mellan nutid och dåtid. Man blir verkligen fängslad av Mias liv och familj och definitivt hennes Cello spelande. Det är ju ganska udda och en udda familj så man fastnar absolut för storyn. 
 
Sen så måste jag ju dock säga att detta nog inte var min typ av bok. Jag blev aldrig ledsen och grät aldrig, mer så att jag kanske var sorgsen. Så att boken gjorde mig inte alls så kännslosam som jag kanske hade trott. The Faults in my Star fick  mig ju att kalas tjuta liksom. Men inte riktgti den här boken. Jag gillar sättet hon berättar på och att hon hoppar i tiden samtidigt som jag tycker att det kanske blir lite hattigt. Sen så är det ju väldigt mkt mer om dåtid än nutid vilket kanske har stor del i att jag inte blir så kännslosam om hur hennes öde nu ser ut. Jag gillar Mia som karaktär, hon var ju ändå ganska intressant liksom ;)
 
Jag vet inte direkt om jag tyckte boken var dålig, men jag kan inte säga att jag tyckte den var bra heller? Den är väll medelmåttig och just nu vet jag inte om jag kommer läsa nästa bok i serien, 
Boken får iaf ett betyg på 2,5 av 5 och för att vara mig och denna genger så är det ändå ett helt okej betyg!
 
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top