Stjärnmärkt

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 1
Nu har jag läst bok två i serien om Systrarna Cahill. Boken handlar om Cate och hennes systrar som sägs vara dom starkaste häxorna genom tiderna och som jagas av brödraskapet som försöker förinta alla häxor.
Jag läst bok ett, Farlig förmåga tidigare i år och fastnade direkt. Och nu när jag fick veta att bok 3 kommer ut på svenska i Januari så blev jag sjukt sugen på att läsa stjärnmärkt.
 
Jag älskar dom här böckerna. Detta är en riktigt bra och spännande historical fiction. Jag tycker om denna sortens häxor också, att det liksom är lite formler samtidigt som det bara är tjejer som kan få krafter. Precis en sorts bok som jag gillar, där alla liksom sloss för girl power. 
 
Jag älskar huvudrollen Cate. Hon är så sjukt underbar och låter sig inte kuvas av andra. och hennes relation till hennes underbar lillasyster Tess får mig att önska att jag hade en syster i min ålder samtidigt som relationen till Systern Maura får mig att inte vilja ha en syster alls. Och Finn.. Jag är absolut team Finn! Love that guy!
 
Den första boken i denna serie var riktigt bra, en bok som jag gav full pott till var det gäller betygen, men jag tyckte faktiskt att bok 2 var bättre. Något jag gillar med dessa böcker och som kanske mest gäller för bok två är hur lite action det är i böckerna men hur man ändå sitter fängslad som om det vore krig genom hela boken. Jessica Spotswood har definitivt ett sjukt bra skrivsätt som får läsaren att fastna i boken efter bara ett par sidor. Visst att det händer grejer genom hela boken, men boken är ju inte alls så som tex en Percy jackson där dom slår sig fram genom hela boken. Men som sagt så är den sjukt bra ändå och man blir fängslad direkt och boken är väldigt svår att lägga ifrån sig!
 
Och vilket slut sen då. Jag är både irriterad och arg och sjuukt ivrig på att nästa ska komma ut. Jag vill nästan påsåt att denna bok slutade med den största Cliff-hangern jag varit med om! Och Maura är jag sjukt förbannad på och undrar ni varför så får ni ta och läsa boken! Ni kommer att förstå vad jag menar. Men nu får jag helt enkelt försöka hålla mig iaf tills den 22e Januari då bok 3 kommer ut på svenska.
 
Stjärnmärkt var som sagt sjuukt bra och får därför ett betyg på 5 av 5 och jag rekommenderar denna starkt till er som även gillar böcker som tex Shadow and Bone.
 
 
#1 - - Klara:

Jag har Stjärnmärkt hemma, men har inte läst den än. Det måste jag göra, första boken var ju så bra! :)

Svar: Ja det måste du för du kommer verkligen inte bli besviken på bok 2 :)
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top