The Titan's Curse

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nur har jag läst del tre i serien om Percy Jackson av Rick Riordan. Riktigt bra serie! För er som inte vet vad denna handlar om så får ni handlingen här: 
 
Half Boy. Half God. All Hero. It's not every day you find yourself in combat with a half-lion, half-human. But when you're the son of a Greek God, it happens. And now my friend Annabeth is missing, a Goddess is in chains and only five half-blood heroes can join the quest to defeat the doomsday monster. Oh and guess what. The Oracle has predicted that not all of us will survive..
 
 
Och som alltid så måste jag säga att jag älskar denna bok! Full med action och mysterier och gåtor och myter och jaaa allt! Percy Jackson är en karaktär som man väldigt lätt fastnar för, räknar man bort magin, så tycker jag att han påminner en hel del om Harry Potter. Godhjärtad kämpar för det goda och försöker alltid rädda sina vänner. 
Helt klatr en manlig hjälte! :D
 
I denna bok så sätter Thalia, Percy och Grover med vänner ut för att rädda Annabeth och Gudinnan Artemis men är jagade på hela resan och hamnar så klart i trubbel mellan varven. Som alltid när Rick Riordan skriver (har jag märkt) så är boken fylld med action och gamla myter man antingen får höra om eller som "går igen". 
Jag gillar verkligen bladningen mellan magi och verklighet och hur myter kan bli sanna igen. Det händer ju att gamla monster återföds och nyker upp igen så som det stora svinet Hercules slogs emot. 
 
Och jisses vad boken slutade spännande. Jag vill inte avslöja något men mycket kretsar kring profetian som handlar om någon av barnen till dom tre stora gudarna och i slutet av denna bok får man sjukt mkt info om vad som kan hända med detta! :D 
 
Riktigt spännande bok och jag är lite lätt euforisk och sjukt sugen på att ge mig på nästa direkt!
Boken får iaf ett betyg på 4 av 5 ! :)
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top