Of Neptune

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag är inne i ett flow där jag abslutar påbörjade serier just nu. Jag läste percis ut del tre i serien the syrena Legacy Of Neptune som är skriven av Anna Banks. 
Och här har alla ovetandes handlingen (Ni som inte vill ha spoilers kanske inte skulle läsa den ;)
 
Emma, who is half human and half Syrena, and her Syrena love, Galen, need time together. Alone. Away from the kingdoms of Poseidon and Triton. Emma’s grandfather, the Poseidon king, suggests the two visit a small town called Neptune.
Neptune is home to both Syrena and Half-Breeds alike. But Emma and Galen didn’t sign up to be peacemakers between the ocean-living Syrena and the land-dwelling, freshwater counterparts. They didn’t bargain for meeting a charming Half-Breed named Reed, who can barely disguise his feelings for Emma. And they especially didn’t expect to find themselves in the middle of a power struggle that threatens not only their love, but their ocean kingdoms.

 
Jaa du. Nu är serien slut och jag kan säga att detta var en väldigt bra trea! Mkt action och vädligt direkt i boken. Man börjar ifrågasätta saker direkt. Och så klart så blir det en härlig röra mellan Galen och Emma och deras kännslor. Dels för varandra och för andra. Detta är verkligen en händelsefull bok. 
 
Sen så kan jag säga att man får mer info om Halv-blods Syrena och kanske hur ett Syrena samhälle skulle funka på land. Men jag vill ju inte spoila för andra så jag tänker inte säga så mkt mer om handlingen så. 
 
Men jag bara Älskar Galen och hans starka kännslor för Emma. Underbar kille och helt klart en av mina dröm-pojkvänner hehe :P 
Gaah jag har så mkt jag vill säga och berätta och tycka till om men som jag inte kan säga utan att förstöra hela boken för dom som inte läst den. Boken var ju faktiskt ett ganska tomt blad. Bok två avslutade liksom dom tidigare problemen och gjorde att man inte riktigt hade full koll på vad denna skulle handla om. Men oj vad bra den va! ;)
 
Jag är såå glad. Det var länge sedan jag läste klart en serie där jag är nöjd med slutet. Jag älskar hur det slutar, allting är klart alla frågor besvarade och alla karaktärer där dom ska vara. Helt klart ett perfekt slut för min del!
Den här boken gillade jag skarpt och det var verkligen inte en dålig avslutning på serien. Jag tyckte om boken riktigt mycket och den var väldigt händelserik. Jag tycker att för att vara en tre så var den sjukt bra! 
Jag kanske prisar den för mycket? Men just nu skyller jag på att jag är lite för Euforisk för att hitta några dåligheter.
Så denna bok fötjänar enligt mig en 4,5 av 5 Så den slår ju inte Of Poseidon men är ändå fortfarande bra!
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top