The Death Cure

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
I går kväll avslutade jag den tredje och sista delen i The Maze Runner serien av James Dashner. En serie som börja starkt men som sen enligt mig gick lite utför med bok 2, jag tyckte den var så sjukt dålig att jag nästan har dragit mig för att läsa nästa. Men bok 3... Jaa den tror jag att jag har någon sorts hatkärlek till (förmodligen pga slutet).
 
James Dashner kom igen och jag tycker att bok 3 var mycket bättre än bok två. Så en revanch för honom där! Det jag gillar med den här boken är att man äntligen får komma ut från exprimenten och se hur världen är och hur den fungerar med viruset som alla människor råkat ut för.
 
I den här boken är det ju väldigt mycket action då alla kämpar för att överleva och inte bli utsatta för viruset. Man får nu mer förståelse för vad "the flare" faktiskt betyder och hur många och hur sjuka/knäppa folk faktiskt blir. Väldigt intressant.
 
Boken är sjukt bra skriven och i den här boken sitter man fängslad precis hela tiden. Jag ville bara veta hur det gick för Thomas och hans vänner. Sen så har storyn tagit en hel del oväntade vändningar som gjort mig både ledsen och sur. Jag skulle nästan vilja säga att James Dashner har en släng av George R R Martin i sig...
 
Jag tyckte i alla fall att boken var riktigt bra ända fram tills epilogen som gjorde mig skitsur. Jag lskar ju att få veta vad som händer sen. Men man fick inte reda på något om vad som hände efter eller vem personen som skrev Epilogen var odentligt liksom. irriterande. Och jag vet att det är luddigt skrivet men jag vill inte ge några spoilers så läs boken så kommer ni förstå vad jag menar.
 
Allt som allt så är det en bra serie och ändå en bra avslutande bok på serien. Sen så finns det ju en bok till i serien som heter The Kill Order som egentligen är 0,5 i ordningen. Jag har inte bestämt mig än om jag borde läsa den. Tror inte det eftersom att den inte verkar handla om Thomas utan om hur världen blev så förstörd som den är.
Någon som rekommenderar the Kill Order och tycker att jag verkligen MÅSTE läsa den för att serien ska vara bra så säg till! Jag upskattar era åsikter!
 
Boken får iaf en stark 4 av 5 och för er, som tycker som mig att The Scorch trials inte alls var lika bra som dom andra, så vill jag bara säga att ta er förbi den för nästa bok är riktigt bra!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top