The Infinite Sea

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Oj oj oj, nummer två i the 5th Wave serien är nu utkommen och för min del läst Och jag vet inte riktigt vad jag ska säga?
 
Man får äntligen läsa fortsättningen på Cassies väg för överlevnad. Boken är dock inte riktigt som jag tänkt mig. Dels så är den ju 180 sidor mindre och Dels så följer den inte Cassie lika mycket.
 
Jag gillar den för att äntligen får man lite bakgrundsinfo på Bens gäng, Poundcake, Teacup, Dumbo och Ringer. Väldigt intressant att få reda på hur saker och ting har gått till för andra än bara Cassie och Ben.
Sen så gillar jag den också för att så klart för att man får mer info om Ailerna och hur dom försöker ta över jorden och kanske lite varför dom har gjort som dom har gjort. Man har ju grubblat en hel del på deras tillvägagångsätt och i den här boken är det fler personer som har huvudbry om varför Alierna har gjort som dom har gjort. Spännande är det!
 
Men tyvärr så är det ju så med uppföljare att man har sjukt höga förväntningar som sällan uppfylls. Jag trodde att jag skulle vara lika fast i den här boken som jag var i den förra. Men tyvärr kände jag inte riktigt samma tvång att sträckläsa den. Uppfatta mig inte fel, boken var bra, riktigt bra, men inte alls lika fängslande som the 5th Wave.
Jag har ju alltid gillat Rick Yanceys uppdelning med att man får följa olika personer i olika delar av boken. Men det jag inte gillade i denna var att sista tredjedelen i boken bara var en och samma person. Sen så är jag nog också lite besviken just för att det inte var Cassie man fick följa sista delen utan det var Ringer. Det blev lite som att det var Ringer som hade huvudrollen i den här boken och inte Cassie. Bra eller dåligt vet jag inte riktigt om det blev. Men det svarade ju helt klart på en hel del frågor.
 
Sen så slutade boken riktigt spännande. Kanske inte med världens Cliff-hanger men med en stor försväntan inför nästa bok. Ett helt år får man vänta tills nästa nu. *suck*
Boken var som sagt riktigt bra trotts att den inte når upp till en The 5th Wave nivå så den får ett betyg på 4 av 5!
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top