Throne Of Glass

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 1
Nu är det väll dags för första semester reviewn eller vad säger ni? 
Jag har äntligen tagit tag i detta och läst Throne of Glass ava Sarah J Maas. För er som inte vet vilken bok jag pratar om så har ni handlingen här:
 
Meet Celaena Sardothien.
Beautiful. Deadly.
Destined for greatness.

In the dark, filthy salt mines of Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake: she got caught.
Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament—fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin’s heart be melted?
 

Åh alltså jag vet inte vart jag ska börja? Den här boken var så sjukt jäkla bra!
Celaena Sardothien är tillsammans med Rose Hathaway numera en av mina absoluta favoritkaraktärer. Man fastnade direkt för hennes personlighet, snäll och underbar men ändå obarmhärtig och tuff. Jag älskar henne helt enkelt. Jag tycker att författaren har skrivit den här boken sjukt bra för man får verkligen en djup förståelse för karaktärerna och deras tidigare liv. Samtidigt så får man också en härlig insyn i deras personligheter. Jag bara Älskart! 
 
Jag gillar verkligen när en författare kan väva ihop en hel värld som man får ta del av som historia och kunga hus osv men som ändå inte är jättekrånglig att förstå. En del världar tar man sig inte in i liksom. Men i denna fastnar man direkt. Erilea har mig hooked around its fingers och jag kan säga som så att jag beställde bok nr två på ett väldigt svajigt Rhodos internet för jag kunde inte äns vänta på att komma hem. Så bok nummer två är redan på väg hem till mig ;)
 
(Kan eventuellt vara lite spoiler här i detta stycke)
Sen så detta med Chaol och Dorian. Vem ska hon välja och vem tillhör hennes hjärta? Jag älskar Chaol och hans överbeskyddande personlighet. Och jag älskar Dorian och hans busiga läshuvud. Och båda killarna verkar vara så godhjärtade trotts det hårda och onda som verkar vara inom slottets murar. Det ska bli intressant att få se hur det blir. 
 
Sarah J Maas är helt klart en tokbra författare. Hon fängslade mig direkt från första stund. Det är få gånger man är hooked redan på sida 10 men här var jag det! Det är denna och the 5th Wave som jag känt så för. 
 
Jisses det känns som att jag prisar denna bok något enormt men kanske inte riktigt säger något konkret. Men boken är verkligen så sjukt bra! Ta mig på orden bara och läs den! ;) 
Boken är nog som ni kanske förstått en av mina nya favoriter och får ett betyg på 5 av 5!!
 
 
 
#1 - - Mimmi:

Wooo älskar också den här! Särskilt Dorian <3

Svar: Ja jag med <3 Alla tjatar om Chaol men jag har verkligen fastnat för Dorian. :D
Lisa

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top