The Witches of the Glass Castle

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
skriven av Gabriella Lepore har jag nu läst. För er som inte vet vilken bok det är så har ni handlingen här:
 
Sixteen-year-old Mia's life is turned upside down when she uncovers her family secret—that she and her brother Dino are witches. 

Seeking refuge in an ancient castle, the siblings begin down a path that will change their lives forever. Suddenly thrust into a world where handsome warriors command the power of nature and peoples thoughts and actions can be manipulated at will, Mia and Dino struggle to navigate their own allegiances and do what they know to be right, even when everything around them seems beyond their control.
 

Jag vet inte vart jag ska börja? Jag fastnade direkt i boken men ändå med en ganska måttlig kännsla över det hela. Jag tycker att boken var bra och jag skulle mer än gärna veta lite mer kring Glass Castle och vad som händer sen.
Jag tyckte nog att boken var lite kort. Den är bara 244 sidor lång och jag tror att den skulle varit lite bättre om den hade varit längre. Så att man hade fått mr bakgrund och mer info. Det hade också behövts mer tid att lära känna karaktärerna lite närmre. Nu kastades man mellan Dino och Mia och Colt och Blu osv. Så man får inte riktigt något grep om personerna. Tycker jag. 
 
Slutet på boken var spännande och väldigt händelserikt. Det gick verkligen fort där på slutet. Jag hade kanske hoppats på en bok till då jag gillar tänket runt magin och magins "samhälle" och skulle gärna bekanta mig mer med karaktärerna. Men boken slutade på ett väldigt avslutande sätt så jag tror inte det blir en bok till. Och författaren har inte heller sagt att det blir en bok till...
 
Jag vet att författaren har skrivit en annan bok som jag är lite sugen på att läsa som heter Phoenix Holt och jag tror att den kommer vara jätte bra. Jag är mer pepp på den nu när jag provat en av hennes andra böcker!
 
Allt som allt var boken helt okej, kunde varit liite längre men ändå helt okej! :) 
Den får att betyg på 3 av 5.
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top