Siege and Storm

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Jag har nu läst uppföljaren till Shadow and Bone av Leigh Bardugo, nämligen Siege and Storm.
Jag från början inte jättesugen på att läsa denna eftersom jag senaste månaden mest läst Bloodlines. Men nu var det en paus på att par dagar mellan att den nya boken skulle komma och att jag läste ut Silver Shadows och därför tog jag upp denna.
 
Men så fort jag började läsa den så fastnade jag precis lika mycket som tidigare. Jag har verkligen hunnit glöma hur bra jag tyckte första boken var på dom tre månaderna som gått sedan jag läste den. Det kommer inte hända igen utan Ruins and Rising ska läsas under mars månad SENAST!
 
Nu till boken. Jag tyckte den var spännande och actionfylld. Det fanns också med en hel del oförklarliga och mysteriska saker som man funderar på under tillfällen som man inte har boken i sin hand. Dem hänger liksom kvar och man vill kunna hjälpa Alina att lösa dom x)
 
Alina är ibland en ganska störig huvudkaraktär. Hon gör som hon själv vill utan att tänka på Mal och hans kännslor och inser inte att hon leker med hans lika mycket som han leker med hennes. Sen så det hon gör är ju oftast det som är rätt för folket osv. Men trotts det så är det irriterande att hon inte tänker på honom lite också. Inte kosntigt att det kanske går åt helvete då?
 
Sen så älskar jag magin i denna bok, hur den är uppdelad mellan folk och alla kan olika saker, för när dom då slås ihop blir det så häftiga grejor. (läs boken så förstår ni det om Alinas speglar)
Och sen The Darkling..... GAAAH! allt jag har att säga...
 
En annan person som stör mig är Nikolai. Först är han en person och sedan, helt oväntat, en annan. Han är ju snäll och godhjärtad och hjälper verkligen Alina, men hans "förvandling" hade jag av någon anledning svårt att acceptera?
 
Allt som allt så var boken riktigt riktigt bra! Det hände en hel del saker samtidigt som det var en hel del uppbyggnad inför nästa bok, utan att på något sätt vara det minsta tråkig! Jag älskar världen som Leigh Bardugo byggt upp här och trotts att Ruin and Rising ska vara sista boken i serien så går det rykten om att hon ska skriva en bok till i Samma värld och det hoppas jag verkligen för jag älskar verkligen denna värld!
Boken får iaf  ett betyg på 4,5 av 5 och ni som inte läst dessa, ni måste bara göra det!
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top