The Fiery Heart

Lisa Rekommenderar, recensioner / Permalink / 0
Nu har jag då läst ut bok 4 i Bloodlines serien som heter The Fiery Heart och är skriven av Richelle Mead.
Jag tänker inte skriva ut någon handling eftersom det är så långt in i serien och jag inte vill ge dom som inte läst någon spoiler.
 
Boken var i alla fall riktigt sjukt bra. Jag tyckte att bok tre verkligen satte fart på den här serien och gav en ny syn på Sidney, jag tyckte verkligen hon mognade och släppte sina "Moroi" problem. Men det är ju ingenting gentemot denna bok. Äntligen är Sidney en vanlig tjej som bryr sig om personerna bakom och inte rasen som resten av alkemisterna. Hon står ätligen upp för sina egna åsikter och gör som hon själv vill med sitt eget liv och jag älskar verkligen den bruden. Sidney har verkligen växt i mina ögon. Fårn att ha varit en figur som jag inte förstår hur man kan skriva en hel serie om till att vara en av mina älsklingskaraktärer!
 
En sak som var ny från denna bok var att man fick följa både Sidney och Adrian. Dom har nu fått vartannat kapitel och till en början störde det mig. Jag tänkte liksom: Hur ska man kunna hänga med i allt som händer med Sidney och dom andra om man måste följa Adrian hela tiden? Men efter ca 6 kapitel så kom jag knappt ihåg varför jag varit så skeptisk.
Saker och ting börjar hända mer kring Adrian nu så det är bara rätt att han får sina egna kapitel och sin egna större roll i serien.
 
En annan sak som jag gillade med denna bok var att man nu tog kännslorna ett steg längre. Det var mer kärlek och tänk kring detta, samtidigt som man fick följa Adrian och "spirit" och det mörka och hämska  humör man vet att dom råkar ut för. Jag är så ledsen för Adrians skull för att han måste utstå den mörka sidan av sin magi. Han förtjänar verkligen inte det.
Sen så var det mer kärlek och förtvivlan för alla i boken, det var inte bara Sidney och Adrian som ibland hade det tufft och jag tycker att det är kul att se hur det hela har utvecklats under det året som dessa karaktärer varit gömda på Amberwood :)
 
Sen som så många vet, pga av alla spoilers på nätet ;) Så är det ju någonting mellan Sidney och Adrian och jag känner ändå att jag måste kommentera detta. (jag kan ju liksom inte låtsas som ingenting)
Och min ända kommentar blir: 
 
 
 
Och Jisses vilket slut det var på denna bok. En cliff-hanger som eder duga och två sjukt jobbiga och hemska sista kapitel. Jag vill inte säga för mycket men klockan 2 i natt var jag fortfarande vaken och läste dom första kapitlen på The Silver Shadows bara för att jag inte kunde låta det hela sluta där.
 
The Fiery Heart var en riktigt bra bok och jag kan starkt recommendera denna bok och serie till alla vampyrälskare och därför får så klart minst samma betyg som bok 3, alltså 4,5 av 5 :)
 
 
 
 

Lisa’s quotes


Goodreads Quotes
Till top